Klub Renault Espace

Pierwsze forum poświęcone Renault Espace i Avantime
Teraz jest 25 lip 2014, o 03:33


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 29 gru 2013, o 23:08 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2011, o 23:13
Posty: 915
Lokalizacja: Wrocław
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
LPG: Nie
Gratuluję trafnego wyboru !
3 lata bezawaryjnego użytkowania dzięki wiedzy z espace.pl daje mi prawo do kilku porad.
Otóż:
1. Sprawdzić turbosprężarkę - to jest najsłabsze miejsce w tym silniku przy niewłaściwym użytkowaniu.
Rozwiązanie: wyregulować, regenerować lub wymienić ( zalecane ).
Zwrócić uwagę na drożność rurki smarowania turbiny olejem.
2. Wymienić wszystkie filtry, szczególnie filtr zasilania powietrzem i paliwem.
3. Sprawdzić zębaty pas rozrządu - ma być wymieniany co 120 000 km razem z pompą płynu chłodzącego.
4. Sprawdzić ( wymienić ) końcówki drążków kierownicy.
5. Sprawdzić stan tarcz, klocków hamulcowych oraz łożysk piastów.
6. Sprawdzić sprzęgło.
7. Sprawdzić napięcie ładowania akumulatora, sam akumulator.

Teraz możemy dalej doprowadzać auto do bezproblemowej eksploatacji:
1. Tankujemy paliwo tylko klasy premium np Verva, bez dodatków olejów roślinnych.
2. Używamy środków do czyszczenia układu paliwowego, zaworów i wtrysków (dodatki do paliwa).
3. Olej silnikowy wlewamy tylko od sprawdzonych producentów i z pewnych źródeł.
Klasa B3- B4 15W40 - lepiej półsyntetyk, potem można 5W50 full syntetyk.
4. Zalecane parkowanie auta z otwartymi oknami w ogrzewanym garażu lub
używania pochłaniaczy wilgoci w kabinie , gdy auto ma ciągle zamknięte okna ( np "pod chmurką").
To zapobiega powstaniu kondensatu ( skrapiania), korozji styków i rozprzestrzenianiu pleśni w salonie.
5. Koniecznie musisz mieć dwie karty startowe !!!

_________________
dCi nie dla Idiotów.
Opinia E4U niekoniecznie taka sama, jak u Moderatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2013, o 12:35 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2011, o 23:13
Posty: 915
Lokalizacja: Wrocław
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
LPG: Nie
Ciąg dalszy.
Instrukcja po-polsku pdf i w kolorze.
Link do ściągnięcia:
http://instrukcja.pl/i/renault_espace_iv_pl
Radzę wydrukować niezbędne i mieć broszurę w aucie.
Przesyłałem wcześniej ziutekrowi, ale on zrobił swoje.

_________________
dCi nie dla Idiotów.
Opinia E4U niekoniecznie taka sama, jak u Moderatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 gru 2013, o 23:25 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2011, o 23:13
Posty: 915
Lokalizacja: Wrocław
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
LPG: Nie
Po pierwszym mies. użytkowania można zwrócić uwagę na koła.
Jeśli były wymieniane końcówki drążków, na pewno(?) była ustawiona geometria przednich kół (zbieżność) i sprawdzone tylne koła pod kątem geometrii.
Jeśli tego nie było zrobiono - trzeba sprawdzić i wyregulować w dobrym warsztacie.
Tylne koła nie są regulowane - wymienia się cala tylna belka , np po kolizji.
Od tego zależy nie tylko zużycie opon, a bardziej sterowność i stabilność auta na prędkości.

Domyślnie w 1,9 dCi montowane stalowe felgi 16".
Jeśli kupiłeś auto z takimi felgami - nie spiesz się z wymiana na 18" aluski.
Mają one ( firmowe Renault ) tylko jedna wadę - brzydkie , kołpaki też paskudne !!!.
Reszta - same plusy:
-Lżejsze od aluminiowych 16" i zdecydowanie lżejsze od wszystkich 17" i 18", a to ma wpływ na kontakt z jezdnią i na zużycie zawieszenia i łożysk.
-Mocniejsze od aluminiowych, wysoki profil opon łatwo pokonuję dziury.
-Jazda bardziej komfortowa.
-Odporne na zarysowania, częsty montaż-demontaż, bezproblemowe wyważanie.
-Tańsze w naprawie, zakupie, opony też są tańsze.
Dla poprawy estetyki można kupić ładne kołpaki.

_________________
dCi nie dla Idiotów.
Opinia E4U niekoniecznie taka sama, jak u Moderatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2014, o 13:53 
Offline
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2013, o 12:03
Posty: 21
Lokalizacja: Łomianki
Imię: Jacek
RokProdukcji: 2006
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
LPG: Nie
Witaj
Jak sprawdzić turbo i drożność tej rurki do smarowania, rozrząd wymieniony, filtry i olej (Castrol EDGE Turbo Diesel 10W40) też. Wymieniłem końcówkę drążka bo był delikatny luz jak również koło pasowe wału korbowego. Na co zwrócić jeszcze uwagę?

Pozdrawiam
Jacek70


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2014, o 14:05 
Offline
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2013, o 12:03
Posty: 21
Lokalizacja: Łomianki
Imię: Jacek
RokProdukcji: 2006
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
LPG: Nie
W zasadzie samochód w stanie jak fabrycznym, podwozie (osłony) idealne, jedyne do czego mógłbym się przyczepić to leciuchne drgania na biegu jałowym. Nie mam porównania do innego auta z tym silnikiem, a do mojego byłego Opla Zafiry nie chcę porównywać bo to zupełnie inne auta, tak zadbanego auta nie widziałem :-) Tankuję Vervę bo jest to dobre paliwko, na razie tylko krótkie trasy :-) może przejechane z 500 km.

Pozdrawiam
Jacek70


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2014, o 22:27 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2011, o 23:13
Posty: 915
Lokalizacja: Wrocław
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
LPG: Nie
Jacek70 napisał(a):
Jak sprawdzić turbo i drożność tej rurki do smarowania
Turbo powinno załączać przy około 2000 ob/min bez blaszanego dzwonu,
złącza układu zasilania powietrzem mogą być tłuste, ale olej cieknąć nie powinien,
z tłumika nie powinno być dymu lub zapachu spalonego oleju,
zużycie oleju nie więcej 0,8 l/1000 km ( nowy silnik, wg Renault - nie więcej 0,5 l/1000 km ).

Rurkę układu smarowania turbiny ( cienka miedziana ) nie wolno ruszać, jeśli turbina nie ma być demontowana.
Ona znajduje się obok wydechu, który ma temp. około 1000 st. C i
na ściankach odkłada się nagar, który może oderwać i zakorkować otwór smarowania łożyska.
Olej w 1,9 dCi nie tylko smaruje a także schładza turbinę.
Dla tego zawsze trzeba odczekać minutę-dwie, aż spadnie temperatura, przed wyłączeniem silnika po przyjeździe.

_________________
dCi nie dla Idiotów.
Opinia E4U niekoniecznie taka sama, jak u Moderatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2014, o 01:52 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 1 wrz 2013, o 11:49
Posty: 53
Imię: Bartłomiej
RokProdukcji: 2007
Moje auto: Espace IV 2.0 dCi M9R
Grand: Tak
LPG: Nie
witaj
świetna robota!
jestem pod wrażeniem!!

Powiedz mi kolego proszę, czy do wersji 2.0 dci jakiś manual też szykujesz??

pzdr

Q


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2014, o 09:55 
Offline
Nowicjusz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 gru 2013, o 12:03
Posty: 21
Lokalizacja: Łomianki
Imię: Jacek
RokProdukcji: 2006
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
LPG: Nie
E4you napisał(a):
Jacek70 napisał(a):
Jak sprawdzić turbo i drożność tej rurki do smarowania
Turbo powinno załączać przy około 2000 ob/min bez blaszanego dzwonu,
złącza układu zasilania powietrzem mogą być tłuste, ale olej cieknąć nie powinien,
z tłumika nie powinno być dymu lub zapachu spalonego oleju,
zużycie oleju nie więcej 0,8 l/1000 km ( nowy silnik, wg Renault - nie więcej 0,5 l/1000 km ).

Rurkę układu smarowania turbiny ( cienka miedziana ) nie wolno ruszać, jeśli turbina nie ma być demontowana.
Ona znajduje się obok wydechu, który ma temp. około 1000 st. C i
na ściankach odkłada się nagar, który może oderwać i zakorkować otwór smarowania łożyska.
Olej w 1,9 dCi nie tylko smaruje a także schładza turbinę.
Dla tego zawsze trzeba odczekać minutę-dwie, aż spadnie temperatura, przed wyłączeniem silnika po przyjeździe.


Dziękuję, sprawdzę jak mówiłeś.
Na razie auto więcej stoi niż jeździ, bo z założenia jest to drugie auto na okazyjne wyjazdy urlopowe. Przynajmniej taki jest plan :D zobaczymy jak wyjdzie bo przyjemność z jazdy jest ogromna. Wydaje mi się, że turbo działa, nie śmierdzi palonym olejem (trochę czuć jakby zapach z katalizatora?) nie dymi, a po wyłączeniu silnika przez moment słychać jakby dźwięk lądującego odrzutowca :D taki cichy świst. Martwi mnie trochę spalanie - 9,8 średnia. W oplu Żafirze 2.2DTI (przed awarią pompy) miałem średnie 7,1 max 7,4 na 100 - miasto i 6,5 trasa (nie było dużej różnicy). No tu jest masa większa a moc mniejsza więc może z tego wynika to spalanie. Poza tym jest zimno. Niedługo wybieram się z rodziną do Murzasichla, to będzie pierwszy dziewiczy rejs.

Dziękuję i szerokości


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2014, o 18:34 
Offline
Nowicjusz

Dołączył(a): 9 paź 2013, o 17:30
Posty: 23
Imię:
RokProdukcji: 2004
Moje auto: Espace IV 2.2 dCi G9T
Grand: Tak
LPG: Nie
E4you napisał(a):
Gratuluję trafnego wyboru !
3 lata bezawaryjnego użytkowania dzięki wiedzy z espace.pl daje mi prawo do kilku porad.
Otóż:
1. Sprawdzić turbosprężarkę - to jest najsłabsze miejsce w tym silniku przy niewłaściwym użytkowaniu.
Rozwiązanie: wyregulować, regenerować lub wymienić ( zalecane ).
Zwrócić uwagę na drożność rurki smarowania turbiny olejem.
2. Wymienić wszystkie filtry, szczególnie filtr zasilania powietrzem i paliwem.
3. Sprawdzić zębaty pas rozrządu - ma być wymieniany co 120 000 km razem z pompą płynu chłodzącego.
4. Sprawdzić ( wymienić ) końcówki drążków kierownicy.
5. Sprawdzić stan tarcz, klocków hamulcowych oraz łożysk piastów.
6. Sprawdzić sprzęgło.
7. Sprawdzić napięcie ładowania akumulatora, sam akumulator.

Teraz możemy dalej doprowadzać auto do bezproblemowej eksploatacji:
1. Tankujemy paliwo tylko klasy premium np Verva, bez dodatków olejów roślinnych.


2. Używamy środków do czyszczenia układu paliwowego, zaworów i wtrysków (dodatki do paliwa).
3. Olej silnikowy wlewamy tylko od sprawdzonych producentów i z pewnych źródeł.
Klasa B3- B4 15W40 - lepiej półsyntetyk, potem można 5W50 full syntetyk.
4. Zalecane parkowanie auta z otwartymi oknami w ogrzewanym garażu lub
używania pochłaniaczy wilgoci w kabinie , gdy auto ma ciągle zamknięte okna ( np "pod chmurką").
To zapobiega powstaniu kondensatu ( skrapiania), korozji styków i rozprzestrzenianiu pleśni w salonie.
5. Koniecznie musisz mieć dwie karty startowe !!!




To chyba jakaś pomyłka?-lać po mineralnym syntetyk?!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 sty 2014, o 19:07 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2011, o 23:13
Posty: 915
Lokalizacja: Wrocław
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
LPG: Nie
@quantum, dzięki.
O 2,0 dCi lepiej ode mnie napiszą użytkownicy tego naprawdę dobrego silnika.

@MZ116, uściślenie:
Najczęściej używany jest - półsyntetyk 10W40.
Jednak, jeśli był zalany mineralny 15W40, można na początek wlać 15W40 , B4 - półsyntetyk dla silników z dużym przebiegiem, 2 wymiany,
dopiero potem można lać 10W50 lub 5W50 full syntetyk.
Silnik 1,9 dCi jest za słaby dla E4.
Dlatego trzeba traktować go, jak silnik wysilony i
używać olejów do silników dla trudnych warunków lub sportowych.

Szczególnie po 150 000 km.
( To dotyczy także i 2,2 dCi - obrócone panewki ).

Jeszcze parę słów o chorobach turbosprężarki 1,9 dCi:
1 Zużyte łożysko - głośna praca, wycie, blaszany dźwięk, rozpad kompresora na kawałki. którzy mogą trafić do cylindrów.
2 Zużyta uszczelka kompresora - dużo oleju na złączach układu zasilania powietrzem, spore zużycie oleju silnikowego, zapach na wydechu, samozapłon.
3 Zużyta uszczelka turbiny - tłusta końcówka tłumika, spore zużycie oleju silnikowego, dymek i mocny zapach na wydechu, awaria zaworu EGR.
4 Naruszona regulacja sterowania zmienną geometrią turbiny lub awaria układu - przedwczesne lub opóźnione załączenie turbiny, wysokie zużycie paliwa, auto nie przyspiesza.

I na koniec:
Przy wymianie pasa rozrządu oprócz napinacza trzeba wymienić pompę płynu chłodzącego.
Awaria łożyska pompy doprowadza do zerwania pasa.

_________________
dCi nie dla Idiotów.
Opinia E4U niekoniecznie taka sama, jak u Moderatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2014, o 17:38 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2013, o 13:44
Posty: 541
Imię: Krzysiek
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Nie
LPG: Tak
trochę bzdur się tu naczytałem więc napiszę coś od siebie. Przygodę z tym silnikiem należy zacząć od wymiany pompy oleju na tą od wersji 130km + łańcuszek i miska. Potem dokładne czyszczenie wszystkiego, odmy, rurki zasilania olejem idącym do turbiny. I lejemy olej syntetyczny, żadne półsyntetyki i minerały. dy turbina jest na wykończeniu, regenerujemy ją i czyścimy cały dolot łącznie z IC (benzyna i do przodu) Pady panewek w wersji 120KM to największy problem tych silników, praktycznie niespotykany w wersji 130km która jest dokładnie tym samym silnikiem ale z inną pompą oleju. Tyle w temacie :) pozdrawiam

_________________
Prezydent francji potwierdził dzisiaj jakim parszywym i kłamliwym narodem są francuzi. Teraz jak i w czasie II wojny zachowują się jak skończone kanalie. Na myśl ciśnienie mi się porównanie z jaruzelskim zdrajcą narodu polskiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2014, o 17:45 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2013, o 13:44
Posty: 541
Imię: Krzysiek
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Nie
LPG: Tak
E4you napisał(a):
Najczęściej używany jest - półsyntetyk 10W40.
Jednak, jeśli był zalany mineralny 15W40, można na początek wlać 15W40 , B4 - półsyntetyk dla silników z dużym przebiegiem, 2 wymiany,
dopiero potem można lać 10W50 lub 5W50 full syntetyk.


Kolego nie wprowadzaj ludzi w błąd bo zniszczą sobie auta. Do żadnego silnika nie zaleca minerała czy też półsyntetyka, lejemy pełen syntetyk i tyle. Minerał to ja zalewam do silnika świeżo po kapitalce i po 2-3tyś zmieniam na syntetyk.

_________________
Prezydent francji potwierdził dzisiaj jakim parszywym i kłamliwym narodem są francuzi. Teraz jak i w czasie II wojny zachowują się jak skończone kanalie. Na myśl ciśnienie mi się porównanie z jaruzelskim zdrajcą narodu polskiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2014, o 18:24 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2011, o 23:13
Posty: 915
Lokalizacja: Wrocław
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
LPG: Nie
W Sz nowicjuszu krzysiek82,
Co 4 minuty napisałeś 4 posty o tym samym oleju w różnych tematach.
Skąd Cie wypuścili, że jesteś tak nakręcony ?
Może po raz pierwszy spróbowałeś syntetyka na full ?
Ten pierwszy raz ... aby nie ostatni !


Załączniki:
doopeck.jpg
doopeck.jpg [ 14.11 KiB | Przeglądane 904 razy ]

_________________
dCi nie dla Idiotów.
Opinia E4U niekoniecznie taka sama, jak u Moderatorów.
Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2014, o 18:37 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 sie 2013, o 13:44
Posty: 541
Imię: Krzysiek
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Nie
LPG: Tak
E4you napisał(a):
Skąd Cie wypuścili, że jesteś tak nakręcony ?


Zawsze staram się reagować jak ktoś wypisuje dziwne rzeczy nie mające nic wspólnego z rzeczywistością. I chwała mi za to.

_________________
Prezydent francji potwierdził dzisiaj jakim parszywym i kłamliwym narodem są francuzi. Teraz jak i w czasie II wojny zachowują się jak skończone kanalie. Na myśl ciśnienie mi się porównanie z jaruzelskim zdrajcą narodu polskiego.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 lut 2014, o 19:02 
Offline
Forumowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 22:17
Posty: 250
Lokalizacja: Kraków
Imię:
RokProdukcji: 2007
Moje auto: Espace IV 2.0 16V F4R
Grand: Tak
LPG: Tak
Ja stosuje zasade że jeżeli samochów długo jeździł na mineralu to nie leje od razu syntetyka a najpierw pół syntetyk. Ale ogólnie oleje syntetyczne lepiej pracują w skrajnych temperaturach, utrzymują film olejowy na gładzi cylindrów co zmniejsza zuzycie silnika przy pierwszych suwach pracy gdzie smarowanie jest najsłabsze. Mają mniejsze tendencje do zwęglania -to tak odnośnie turbosprężarki.
Temat oleju to bardzo szeroki temat nie ma sie co wykłucać. Ale trzeba stosować oleje zgodne z normami zalecanymi przez producenta . Niestety nie każdy olej 5W40 ma te same normy co inny 5w40.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 99 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL