Klub Renault Espace

Pierwsze forum poświęcone Renault Espace i Avantime
Teraz jest 21 paź 2014, o 20:20


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 21 cze 2012, o 15:29 
Witam.Jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość.Posiadam od krótkiego czasu Renault Espace 4 z 2002r z silnikiem 2,2DCI.Prosił bym o opinię tego silnika.Interesuje mnie co najczęściej się psuje i co o nim myślicie. Z góry dziękuję za odpowiedzi.Pozdrawiam


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 cze 2012, o 15:35 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2011, o 18:13
Posty: 1052
Lokalizacja: Koło
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 2.2 dCi G9T
Grand: Tak
LPG: Nie
Jak nie chcesz się denerwować to lepiej nie pytaj :P. Ogólnie o silnik trzeba dbać. Jak poprzednio właściciel dbał to nie powinieneś mieć znim problemów, jednak jak nie bardzo go obchodziło co się dzieje z silnikiem to może być różnie. Ważne aby olej wymieniać góra co 15 tyś km. Producent zaleca co 30 tyś ale tak rzadka wymiana oleju szkodzi temu silnikowi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 cze 2012, o 16:35 
W chwili obecnej silniczek chodzi jak marzenie.Jest dynamiczny a zarazem ekonomiczny pali koło 7l-8l na 100km.Tylko boję się o awaryjność tego silnika.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 cze 2012, o 18:51 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2011, o 18:13
Posty: 1052
Lokalizacja: Koło
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 2.2 dCi G9T
Grand: Tak
LPG: Nie
Skoro chodzi jak marzenie to tylko się cieszyć i nie przejmować. Oby jak najdłużej. Dbaj o silnik to na pewno Ci się odwdzięczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 cze 2012, o 19:39 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 6 lut 2012, o 23:54
Posty: 74
Lokalizacja: wałbrzych
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 2.2 dCi G9T
Grand: Nie
LPG: Nie
olej to podstawa u mnie wszystkie diesle od dawna co 10 tys, czasami co 8tys


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 cze 2012, o 19:49 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 8 lis 2011, o 23:18
Posty: 58
Lokalizacja: Rawicz
Imię:
RokProdukcji: 2005
Moje auto: Espace IV 3.0 V6 24V dCi P9X
Grand: Tak
LPG: Nie
Przy okazji wymiany oleju warto zajrzeć do panewek korbowodowych
. Czyli miska w dół + wałki roboty nie dużo a można wiele zaoszczędzić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 cze 2012, o 20:18 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 paź 2011, o 18:13
Posty: 1052
Lokalizacja: Koło
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 2.2 dCi G9T
Grand: Tak
LPG: Nie
W sumie to warto, też dodać, że jak nie osiągnie się limitu km to olej należy wymienić przynajmniej raz do roku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 cze 2012, o 21:20 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 gru 2010, o 16:59
Posty: 940
Lokalizacja: Wien
Imię: Kuba
RokProdukcji: 2011
Moje auto: Zamierzam kupić
Grand: Nie
LPG: Nie
Poza tym warto poszperac na Forum - jest tu wszystko co powinienes wiedziec o 2.2 dCi...
Ilu wlascicieli tyle opinii... :razz:

_________________
prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 cze 2012, o 13:20 
mtsrawicz napisał(a):
Przy okazji wymiany oleju warto zajrzeć do panewek korbowodowych
. Czyli miska w dół + wałki roboty nie dużo a można wiele zaoszczędzić



Po co zaglądać? Czyż by tu były najczęstsze awarie silnika?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 cze 2012, o 13:40 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2011, o 23:13
Posty: 924
Lokalizacja: Wrocław
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
LPG: Nie
lewstan, Zdarza się przy użyciu oleju xW30, 0W40 a nawet 10W40.
Silniki po 200000 lubią 15W40 do 15W50 long life.

_________________
dCi nie dla Idiotów.
Opinia E4U niekoniecznie taka sama, jak u Moderatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 cze 2012, o 14:11 
Co do oleju. Propnuje kazdemu zorbić prosty eksperyment.
Wziać trochę oleju 0WXX 5WXX 10WXX i 15WXX i włozyć do zamrażalnika im nizsza temparatur tym lepiej (moja ma mozliwosć ustawienia od -18 do -26) wyciągnąć i organoleptycznie zauwazyć, iż olej 15WXX nie ma żadnych szans na samrowanie silnika w tych warunkach.

Drugi eksperyment Xw30 XW40 i XW50 a najlepjej jeszcze i XW60 wrzuciś sobie do jakeigoś naczynia i trochę pogotować najpeirw przy 80-90 stopniach potem przy wyższej np. 130 zaobserwoać rożnice w płynności.

Przestać pisać brednie o mozliwosci stosowania oleju mineralnego 15W40 w naszej strefie klimatycznej i jaki to cudowny na przecieki bo przecież taki gęsty. Taki nadaje się do 30letniegu ciągnika marki ursus co bez remontu drugi raz mu leci licznik motogidzi ewentualnie do autobusu autosan, który tego oelju zużywa neimiłosiernie dużo i mozna nawet wlać coś klasy CB bo CC to już przesada.


Draga sprawa z tą miską popatrzec jak wyglada silnik przed wymianą oleju, wlać znowu ten stary, dorzucić dowolny środek do płukania, uruchomić silnik po 10-15minutach zlać olej (zlaeżńie od tego co zaleca producent środka) zdjac miske porównać czy jest efekt czy nie ma, dla dociekliwych warto również zajrzec pod kalwiaturę zaworów przed i po. Użyć wiekszego młotka dla tych co maja pomysły by wlać torchę oleju mineralnego i szybko zmienić bo idealnie wszystko wypłucze.

Dla bardziej dociekliwych przetestować organoleptycznie czy dolewka ATF-u ma zbliżony wpływ jak płukanka, tylko w dłuższym okresie czasu.



Przepłukac, wymineić olej na zgodny ze specyfikacją producenta zmieniać co 15tys km nie żadniej niż raz w roku i cięszyć się z przebiegów rzedu 300-500tys km bez napraw głównych silnika.

Dla neidowairków pojechac do firm od "napraw" liczników i popytać ile jaki silnika przejeżdza, bo neistety po przejeciu rynku samochodów używanych przez turasów za odrąd auta używane prezentuja stan licznika a nie przebieg.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 cze 2012, o 15:53 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2011, o 23:13
Posty: 924
Lokalizacja: Wrocław
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
LPG: Nie
Twoja teoria ma sens, gdy kupujesz auto w salonie albo po naprawie głównej.
Prawda jest taka:
15W40 w naszej strefie klimatycznej ( Wrocław ) jest OK.
Na pewno poprzednie 5-9lat olej był wymieniany wg zaleceń producenta co 30000 km, lepkość 10W40 - 15W40, bo najtańszy, przebieg faktyczny 230000-300000 km.
Wlej do takiego auta ( 95% ofert ) syntetyk 0W40 - i - powodzenia na trasie w dzień upalny !!!
Niema, jak assistance premium.
Eksperymenty niech robią producenci, nie chce brudzić ręce.

_________________
dCi nie dla Idiotów.
Opinia E4U niekoniecznie taka sama, jak u Moderatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 cze 2012, o 17:57 
Z moejgo doświadczenia wynika zupełnie co innego. 15W40 wporwadzono po to by warszaty miały co robić. Jeden rozrucha takiego silnika przy -20stopniach co w nasze zimy jest czymś normalnym stawiam, że daje taki ślad na silniku jak kilkaset a może kilktysięcy przejechanych kilometrów.
Pełny syntetyk 0W40 czy 15W40 przy rozgrzanym silniku nie mają żadnego znaczenia bo obydwa w temepraturze roboczej maja identyczna płynność (5W30 przy 130stopniach będzie najbardziej rzadki, w rajdach wlewa sieanwet 60 bo sa ekstermalne temperatury), problem by był po wlaniu XW30 bo jeśli silnik jest do neigo nieprzystosowany po prostu padnie. Dużo lepszym roziwazaniem do silników który ma juz dużo luzów jest zaplikowanie czegoś XW50 tak samo gdy ejst intensywnie ekspoatowany bo w wysokich temperatuach zachowa swoje parmetry, kto na własne oczy nie zobaczy jak się olej zachowuje w naczyniu na kuchence po podgrzaniu ten nigdy tego nie zrozumie.

Oszczedność po zastosowaniu 15WXX jest złudna bo wynika wyłacznie z ceny samego oleju, neistety zimny silnik ma wyższe opeory przez co póki się nie nagrzeje spala wiecej paliwa, przy minusowych temepraturach dodatkow namiernie zużywamy akumulator i rozrusznik.


Dużo ludzi narzeka na większe spalanie niż podaje producent nie bierze po uwage, ze leją niby tańszy XW40 zamioas XW30 dokłada na każdym kilometrze.


Niestety prawa ejst taka, że zdecydowana wiekszoswc awarji wynika z winy użytkownaika konkretnie z zaniedbań serwisowych.

Trzeba też zwrócić uwage na klase oleju, bo Superol (klasy CB) 15W40 kóry jest chyba najtańszym olejem silnikowym na świecie, doprowadzi do ruiny silnik w czasie gdy markowy 15W40 spełniające surowsze normy np CE przedłuży jeszcze agonię silnika.


karta charaketrystyki oleju 15W40 spełnajacego NAJWYŻSZE normy czyli kóto mówic najlepszego jaki mozę byc, poniżej 24stopni przestaje byc cieczą a zamienia się w ciało stałe, czyli przy -25stopniach jest taki sam efekt jak zapalić silnik bez oleju. To rzecz jasna dla nowego oelju w labolatorium, praktycznie -15 lepiej nie dotykać samochodu.

Dla kontrastu 5W40 -45 stopni, prktycznie 10W40 daje ochronę w zimie i można go polecić szukającym oszczędnosci, lub do silników gdzie producent przewidział akurat taka specyfikację.

Na próżno szukać tych informacj w kartach ELF, Mobila, Shella i innych koncernów, trzeba się neiźle naszukac by takie informacje znaleźć odnośnie oleju mineralnego, gdyby ludzie byli tego świadomi nigdy by nawet nie pomyśłeli o wlaniu czegos takiego, ale lobby króluje i warsztaty mają sie całkiem dobrze, powstaje ich coraz wiecej i mają coraz wiecej roboty

[ Dodano: |27 Cze 2012|, o 18:28 ]
i jeszcze dla lepszego zobrazowania, dosc stary cytat z autotechnikamotoryzacyjna strona 46. neistety nie wiem kótry rok i miesiąc (około 10lat wstecz przypuszczalnie)

"Coraz powszechniej na rynku olejowym
pojazdów użytkowych pojawiają się oleje
silnikowe o lepkości SAE 5W-30. Jaka jest
różnica pomiędzy nimi, a stosowanymi
do tej pory w pełni syntetycznymi olejami
o lepkości SAE 5W-40?
Wiąże się to bezpośrednio z definicją lepkości
i zaleceniami nowych norm Euro,
które wymagają od silników coraz mniejszej
emisji substancji szkodliwych, a także
zmniejszenia zużycia paliwa. Tymczasem
mechanizmy te stają się już konstrukcyjnie
bliskie ideału i niemożliwym się stało
stworzenie silnika spełniającego najnowsze
wymogi bez pomocy oleju silnikowego.
Mówiąc w uproszczeniu, lepkość jest miarą
oporu, jaką stawia ciecz podczas jej
przepływu. A zatem ma ona duży wpływ
na szybkość przepływu oleju w kanałach
silnika, a także na opory ruchu jednostki
napędowej. Oleje klasy lepkościowej SAE
5W-30 charakteryzują się niższą lepkością
w temperaturze 100 i 150oC niż oleje
SAE 5W-40. Zmniejszenie oporów w silniku
pozwala stwierdzić, że są to oleje tzw.
energooszczędne – zmniejszają zużycie
paliwa, co pozwala obniżyć koszty eksploatacji,
a przy tym uzyskać większą moc
i zmniejszyć emisję substancji szkodliwych
do atmosfery. Trzeba jednak pamiętać,
że dobór klasy lepkościowej środka
smarnego należy zawsze do konstruktorów
silnika i nie do wszystkich silników
można stosować oleje o takich własnościach,
mimo iż bardzo często używana,
nadzwyczaj wytrzymała syntetyczna baza
olejowa i odpowiedni pakiet dodatków,
chronią silnik przed zużyciem. Unikalność
syntetycznych olejów klasy SAE 5W-30
objawia się tym, że przy zachowaniu
warunku lekkobieżności i zmniejszeniu
zużycia paliwa przez silnik, zachowano
najwyższe własności przeciwzużyciowe.
Ponadto oleje klasy lepkości SAE 5W-30
znacznie ułatwiają zimny rozruch silnika,
nawet podczas silnych mrozów."

[ Dodano: |27 Cze 2012|, o 18:34 ]
i jeszcze jeden teks mechanika (włąście to nawet szefa) w ASO gdy klient przywióżł na lawecie zatarty silnik w zimie, rzecz jasna miał jedyny słuszny olej mineralny. Odpowiedź szefa serwisu "Głupich nie sieją, oni sami się rodzą" i niech bedzie to motyw przewodni osoby kóra założyła ten temat i jednocześńie opowiedź na pytanie dlaczego w silniku 2.2dCI stwierdza się usterki nie wynikajace z naturalnego zużycia.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 cze 2012, o 19:56 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27 gru 2011, o 23:13
Posty: 924
Lokalizacja: Wrocław
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
LPG: Nie
ziutekr,
Masz, dyplomatycznie mówiąc, nieco przestarzałą informację.
Oto przyklad dla starych silnikow lub dla jazdy "sportowej":

Syntetyk - MOBIL 1 Peak Life 5W50 http://www.wlejolej.pl/40,Mobil-1-Peak-Life-5W50.htmlx
lub nieco gorszy - ELF EXCELLIUM 5W50 http://www.wlejolej.pl/6833,ELF-EXCELLIUM-5W50.htmlx

Dla Wrocka wystarczy mineralny - Castrol GTX High Milage 15W40 - http://www.wlejolej.pl/16,Castrol-GTX-H ... 5W40.htmlx
lub nieco gorszy - ELF TURBO DIESEL 15W40 http://www.wlejolej.pl/6861,ELF-TURBO-D ... 5W40.htmlx

Renault dopuszcza zużycie oleju do 500 ml/1000 km.
Przypuśćmy, stary silnik zużywa 250 ml/1000 km.
30000 km x 0,25 l = 7,5 litra. Filtry, owszem, trzeba wymienić 2 razy.
Jeśli silnik pobiera mniej oleju, wymieniać trzeba częściej.
Wszystko trzeba robić "z głową".
Brawa dla Renault !!!
Jeśli 1,9 dCi bierze >300 ml/1000 km, wymiana oleju co 60000 km.
Jeśli 1,9 dCi bierze >400 ml/1000 km, wymiana oleju co 120000 km, razem z rozrządem.
W obu przypadkach filtr oleju wymieniamy co 10000 km.

Mam zaufania do inżynierów więcej, niż do eksperymentatorów z kuchni.

_________________
dCi nie dla Idiotów.
Opinia E4U niekoniecznie taka sama, jak u Moderatorów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2013, o 19:12 
Offline
Nowicjusz

Dołączył(a): 6 cze 2013, o 18:51
Posty: 1
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 2.2 dCi G9T
Grand: Nie
LPG: Nie
witam
chce być szczęśliwym posiadaczem E4 i czytając wasze posty wydaj mi się ze trochę przesady jest w tej awaryjności 2.2dCi
biorąc pod uwagę ze na przykład wchodząc na allegro i szukając E4 wyskakuje nam w danym roczniku itd. 80 aut ,z czego tylko 7 jest benzynowych wiec patrząc po proporcjach wiadomo ze ropniaki będą się psuły częściej i więcej będzie uszkodzonych bo ich jest o 7 razy więcej prawda.
Musimy spojrzeć ile jest ropniaków a ile benzyniaków i jeśli dci jest o siedem razy więcej to na logikę o 7 razy częściej słychać o ich awariach .Poprawcie jeśli źle kombinuje .

A teraz o tych olejach z tego co czytam wnioskuje ze ta sprawa jest niezmiernie ważna jaki olej i jak często ma być zmieniany .
Wiec proszę o konkretne informacje według was znaczy ludzi co w tym siedzą .Wiem ze w warsztatach potrafią wlać byle co znaczy nie zgodne z parametrami bo akurat udało im się kupić parę beczek po okazyjnej cenie i to we wszystkie auta wlewają byle się tego pozbyć wiec byłbym spokojniejszy jak bym sam zakupił odpowiedni olej do silnika 2.2dCi 220 000 km według licznika,i czy lepiej kupić w Polsce czy może sciagnac z Niemiec .
Dziękuje za pomoc w temacie i odpowiedzi na poziomie .


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL