Klub Renault Espace

Pierwsze forum poświęcone Renault Espace i Avantime
Teraz jest 21 gru 2014, o 16:20


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Cisnienie oleju
PostNapisane: 10 sty 2010, o 13:02 
W moim E3 2.0 16v zapalala sie kontrolka cisnienia oleju wiec postanowilem wymienic czujnik i sprawdzi cisnienie. Przy rozgrzanym silniku i nagrzanym oleju cisnienie mierzone naometrem wskazywalo 0,38 bar pryz wolnych obrotac, na czujniku jest napisane 0,15 bar wiec najprawdopodobniej byl on uszkodzony i po wymianie na drugi kontrolka juz sie nie zapala ale wydaje mi sie ze cisnienie i tak jest zbyt niskie. Czy wiecie jakie cisnienie oleju maja silniki waszych samochodow pryz wolnych obrotach?
Zgodnie z kasiazka napraw pryz 1000 obr/min powinien miec 1 bar a ma 0,65 bar
a pryz 3000 obr/min powinno byc 3 bar a jest 2,6
Wiem ze to zamalo ale niebardzo chce pryzekladac blok z walem ( naszczescie mam na zapas) wiec ciekaw jestem waszych opinni i jakie wartosci cisnienia maja wasze autobusy.
samochod ma na liczniku 185 Tkm i raaczej prawdziwy bo kupilem sam od pierwszego wlasciciela w niemczech samochod z zerwanym paskiem rozrzadu wiecniesadze zeby cos krecil pryz przebiegu


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10 sty 2010, o 23:48 
witaj kolego co do cisnienia oleju to jest juz ciut za małe ale zdją bym miske olejowa i odkrecił jedną panewke i zobaczył jak jest wyszlifowana czy juz sie zaczeła scierac kompozycja (stop wylany na panewce) i widac juz miedz to zaryzykował bym kupienie nowych i wsadzenie ich bo całe cisnienie oprócz pompy oleju tez panewki wytwazaja cisnienie i jest pchane po całym bloku i sprawdził bym cisnienie w garach jesli jest w normie to wywalił bym stare panewki i wsadził nowe i dalej chulał oby wał nie był porysowany bo wtedy to nic nie da dalej bedzie to samo
___ stasio ___

[ Dodano: 10 Styczeń 2010, 22:51 ]
dodam jeszcze ze kazde panewki mają numery katalogowe i czy to są nominalne czy juz były wymieniane czyli wadzili nominalne ale nadwymiarowe


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2010, o 01:31 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2008, o 14:34
Posty: 796
Lokalizacja: Celle - Niemcy
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Moja rada-Nie kombinuj-zadne odkrecanie panewki to nie traktor ze wyjmiesz panewke wsadzisz spowrotem i gitara ! Panew jest dokrecana z odpowiednia sila i ulozyla sie juz przez ten czas.Jesli cisnienie spadlo czas na podwyzszenie go na pompie-o ile to mozliwe-lub zalanie innym olejem o wiekszej lepkosci czyli mineralnym.

_________________
Pozdrowienia dla wszystkich
[center]Tatusiu! Tatusiu! Czy ten samochodzik jest chory? Nie Synku... to Diesel...[/center]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2010, o 11:37 
[quote="stasio"] miske olejowa i odkrecił jedną panewke i zobaczył jak jest wyszlifowana czy juz sie zaczeła scierac kompozycja (stop wylany na panewce) i widac juz miedz to zaryzykował bym kupienie nowych i wsadzenie

[ Dodano: 10 Styczeń 2010, 22:51 ]
Chyba tak zrobie jak bo i tak bede musial uszczelnic miske wiec pryz okazji wymienie panewki korbowodowe na nowe ( 58zl nominaly w cermotor) wiec nie jest to majatek ale prblem bedzie jesli wyrobila sie ktoraz z panewek glownych. Jesli to nie pomoze to wezme sie za remont drugiego bloku ktory leyz w garazu i zrobie kaplatny remont dolu.
Co do dokrecania z odpowiednia sila to niema obawy jestem w posiadanu dobrego klucza dynanometrycznego wiec sila bedzie jak sie nalezy.
Na zmane oleju chyba tez niemam juz co liczyc bo mam zalane 15 w40 wiec moze pozostaje jeszcze specjal 20 w 40 ale to juz chyba naprawde do traktrow.
Dzieki za rady i fajnie bylo by gdyby ktos napisal jakie ma cisnienie oleju silnika pryz wolnych obrotach w 2.0 16v
Jak juz sie uporam z tym problemem to napisze co i jak


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2010, o 13:07 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2008, o 14:11
Posty: 730
Lokalizacja: Katowice
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Espace III 2.0 8V F3R
Grand: Nie
LPG: Tak
a na jakim oleju jeździsz ?

_________________
pozdrawiam

Espace JE 2,0 8V GPL Skarabeusz
był Espace J 117 2,2 LPG BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2010, o 15:20 
mbw187 napisał(a):
a na jakim oleju jeździsz ?

Mam zalany Aral 15 W 40 ale to niemozna powiedziec ze jerzdze moim autobusem zrobilem okolo 2000 km i jak go poskaladalem po kupnie ( kupilem z zerwanym paskiem rozrzadu ) to zalalem swierzy olej i teraz po 2000 km wymienilem olej bo myslalem ze moze byl zasyfiony i uklad i dlatego takie kiepskie cisnienie ale to nie byla ta pryzczyna


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2010, o 17:05 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 mar 2008, o 14:11
Posty: 730
Lokalizacja: Katowice
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Espace III 2.0 8V F3R
Grand: Nie
LPG: Tak
kubsza napisał(a):
Mam zalany Aral 15 W 40


no to w tym przypadku ze względu na markę i lepkość olej na pewno nie jest powodem słabszego ciśnienia.

_________________
pozdrawiam

Espace JE 2,0 8V GPL Skarabeusz
był Espace J 117 2,2 LPG BLOS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2010, o 00:11 
witaj kolego kubsza własnie wróciłem z garazu i miałem taki akurat przypadek jak twój otóz klient przyjechał własnie tym modelem jak twój 2.0 w benzynce i z 16 zaworową głowica i własnie z tą sygnalizacją oleju wiec na podnosnik i wykreciłem miche fakt ze w niej to mułu było sporo ale do zeczy odkreciłem a pomiar zblizony do twojego ale jeszcze gorsze były wyniki wiec micha w dół odkrecenie panewki i surowizna czyli kompozycja juz została wytarta a naj wiecej to górna (wieksze siły ) wszystkie pomiar wału mikromierzem daje wynik ze szukamy panewek nominalnych ale z nadwymiarem i według numeru panewki jest taka tolerancja zachowana klient jest wstanie to załatwić i sprowadzi je albo z francji albo z niemiec bądz tez wystepóją w hiszpani ale czas jest tu dłuższy na oczekiwanie i tak jest jednak taka mozliwość w benzynie jest troche lepiej i wiecej jest tych czesci ale sie znowu rozpisałem jak złoze opisze jak zagrał
________ stasio_____


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2010, o 10:20 
stasio napisał(a):
szukamy panewek nominalnych ale z nadwymiarem

Niewiedzalem ze sa takie Panewki nominalne z nadwymiarem a czy wymieniasz wszystkie panewki razem z glownymi czy tylko korbowodowe?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2010, o 10:58 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 cze 2008, o 14:34
Posty: 796
Lokalizacja: Celle - Niemcy
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Zmieniasz panewki???? Szlifuj wal.

_________________
Pozdrowienia dla wszystkich
[center]Tatusiu! Tatusiu! Czy ten samochodzik jest chory? Nie Synku... to Diesel...[/center]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2010, o 13:03 
Karino napisał(a):
Zmieniasz panewki???? Szlifuj wal.

Zdaje sobie sprawe ze pryz wymianie panewek trzeba szlifowac wal ale zeby oddac go do szlifu trzeba wyjac silnik z samochodu i rozebrac silnik, co wiaze sie z ogromna iloscia pracy a przy okazji i kosztow bo i przy okazji pewnie trzeba by wymienic sprzeglo potem napelnic uklad klimatyzacji itd. zeby tego uniknac mozna sprobowac
zdjac miske olejowa, potem mozna sie dostac do panewek korbowodowych, Koszt panewek jest niewielki ( 58zl cermotor ) i jesli panewki sie wyslizgaly i to jest pryzczyna spadku cisnienia oleju to powinno to pomoc w jakims stopniu ale jesli pryzczyna zuzycia panewek bylo pryztarcie walu na skutek np. jazdy bez oleju to na niedlogo to sie zda. ale koszty po tej stronie sa panewki + uszczelka miski olejowej ktora u mnie i tak jest do wymiany wiec moge zaryzykowac jeszcze 58 zl


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2010, o 13:18 
nie zawsze jesli pomiar mikromierzem jest w tolerancji i nie ma wał owalu dopuszczalnego to nie trzeba szlifowac jesli przekracza wymiar owalu wał nalezy juz go szlifowac prace dyplomową pisałem własnie z tej dziedziny i wiem jak to sie ma własnie do wymiaru wału nominalnego do wymiaru w którym po zmierzeniu wału mikromierzem mozna założyć panewki nadwymiar ale jesli wynik pomiaru jest lub juz nie miesci sie w granicach nominału i nadwymiaru to jest tak zwana tolerancja to nalezy juz wał szlifowac tak samo ma sie do cylindrów ale to juz inny temat
___ stasio___


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sty 2010, o 15:16 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2008, o 22:21
Posty: 519
Lokalizacja: mysłowice
Imię:
RokProdukcji: 1990
Moje auto: Espace I 2.2 J7T
Grand: Nie
LPG: Nie
15W40 do 2.0 16V ? toż to morderstwo. tak przynajmniej czytalem. ze względu na duże obciążenie paska rozrządu powinno się w nim stosować tylko syntetyk w najgorszym wypadku 10W40 . jeszcze zimą......


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sty 2010, o 20:22 
irekaro a skad masz takie wiadomosci wiedz ze benzynowy silnik ma duzo mniejsze opory w stosunku do dizla i nie wiem czemu tak drastycznie napisałeś morderstwo dla silnika widzisz benzynę zapala iskra z swiecy i dalej cykl pracy to juz tylko obrót wału a w dizlu zeby powstał własnie ten obrót to tłok musi tak mocno sprezyc rope zeby ona spowodowała ruch tłoka i dlatego benzynke mozesz na zaciag zapalic i nic sie nie stanie ale dizla to juz nie tak szybko i dlatego dizla lepiej jak sie zapala z aku a jak padnie to koledzy urzyczą energi i nie sugeruj sie tym tylko jak zmieniasz olej to sprawdz specyfikacje zalecaną do tego silnika i daje gwarancje ze nie bedziesz miał kłopotów z silnikiem tj zalecany i specyfikacja do danego silnika gwarancja zywotnosci auta
___ stasio___


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 sty 2010, o 21:43 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 mar 2008, o 22:21
Posty: 519
Lokalizacja: mysłowice
Imię:
RokProdukcji: 1990
Moje auto: Espace I 2.2 J7T
Grand: Nie
LPG: Nie
co do oleju to kupuję taki jaki jest aktualnie w promocji :grin: co do silnika to mnie a co za tym idzie w czasopiśmie gdzie to wyczytałem , nie chodzi o opór w silniku podczas sprężania ale o opór jaki stawia 16 zaworów. jak są dwa wałki i tyle zaworów a do tego gęsty olej to bardziej jest obciążony pasek rozrządu. dla paska to zabujstwo. co do mnie to najpierw wlałem 5W50 następnie 5W30 a w tej chwili mam zalany 0W40 - taki był w promocji. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL