Klub Renault Espace

Pierwsze forum poświęcone Renault Espace i Avantime
Teraz jest 23 paź 2014, o 11:18


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lip 2011, o 23:12 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 13:55
Posty: 66
Lokalizacja: Dolnosląskie
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Witajcie - 2.2 DCi po popołudniowym odpaleniu i ruszeniu w trasę przestało przyspieszać, ma chyba z 30 sekund do setki. Wizyta u magika z Clip-em - diagnoza za niskie ciśnienie doładowania (ok, 2/3 wartości na biegu jałowym). Forum przestudiowałem i wymieniłem:

- Czujnik ciśnienia - ten za intercoolerem
- Elektrozawór włączania turbiny
- Zawór EGR wyczyściłem na wysoki połysk osobiście.

Dalej rezultat taki sam. Rura przed intercoolerem jest miękka nawet jak depnę silnik na 4 tysiące obr. Turbo ma 40 tysięcy km najechane (wcześniej wymienione na nowe, nie regenerowane razem z pompą oleju i wężami - jak ustawa przewiduje)

Początkowo silnik miał ten objaw (dzień pierwszy i drugi usterki) jedynie czasami - po ponownym odpaleniu objaw znikał - co sugeruje ze to raczej nie turbina (chyba...).

Obecnie - dzień czwarty usterki - objaw występuje już cały czas - .. czyli ciągły brak mocy, auto ledwo co przyspiesza.

Macie jakieś pomysły - bo ja już nie wiem co mam dalej ruszyć :???:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lip 2011, o 23:21 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 09:57
Posty: 3035
Imię: Robert
RokProdukcji: 2000
Moje auto: Espace III 3.0 V6 24V L7X
Grand: Tak
LPG: Tak
Sprawdz rurki podciśnienia od sterowania turbiną ( może jest pęknięta na łaczniku) a szczególnie zaworek oznaczony strzałką.


Załączniki:
2011-07-18_231633.jpg
2011-07-18_231633.jpg [ 50.11 KiB | Przeglądane 1673 razy ]

_________________
Ojj. Zaczynam mieć więcej czasu wolnego.
Chyba będą OSTRZEŻENIA i Duuużo śmietnika.
Więc patrzcie co ,gdzie i jak piszecie.
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lip 2011, o 09:01 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 13:55
Posty: 66
Lokalizacja: Dolnosląskie
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Sprawdziłem - rurki do i z elektrozaworu wyglądają tip-top, a sam elktrozawór podmieniłem w całości z innego auta-

Znalazłem natomiast niewielkie pęknięcie na przewodzie doprowadzającym powietrze z filtra do turbiny - przewód pod opaską tak jakby się rozszedł (przy turbinie)- Dziś poszukam przewodu - choć wątpię by to on był przyczyną. Kontrolnie odłączyłem przepływomierz (jakby powodem było lewe powietrze z tej dziury) - ale bez zmian.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lip 2011, o 12:35 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 13 kwi 2008, o 09:57
Posty: 3035
Imię: Robert
RokProdukcji: 2000
Moje auto: Espace III 3.0 V6 24V L7X
Grand: Tak
LPG: Tak
Masz rację ten przewód nie będzie miał wpływu na to. Spróbuj podmienić przepływke i sprawdz filtr powietrza- kiedy go wymieniałeś?

_________________
Ojj. Zaczynam mieć więcej czasu wolnego.
Chyba będą OSTRZEŻENIA i Duuużo śmietnika.
Więc patrzcie co ,gdzie i jak piszecie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 lip 2011, o 13:05 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 13:55
Posty: 66
Lokalizacja: Dolnosląskie
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Hmm... filtr ma 18kkm - wyczyściłem go wczoraj odkurzaczem dla pewności + sprawdziłem drożność przewodów do puszki z filtrem na wypadek gdy coś tam wlazło i zdechło. Tak czy siak na wszelki wypadek go wymienię bo trochę czarnawy był - moze uda mi sie dorwac dziś od ręki. Przepływki nie mam skąd podmienic - spróbuję dziś przeczyścić. Dam znac jak idzie postęp prac :???:

[ Dodano: 19 Lipiec 2011, 22:00 ]
Filtr zmieniony. Przepływomierz przeczyszczony - dalej bez zmian :( ręce opadają


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2011, o 13:24 
Sprawdź turbinę może ma ukręcony wirnik? zacięte kierownice?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2011, o 13:31 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 13:55
Posty: 66
Lokalizacja: Dolnosląskie
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Wirnik wymacałem palcem - jest bez luzu - zdrowy - pozatym to turbo ma 40 tysięcy i było zakupione jako nowe :) - załamka jakby już padło .... Muszę dorwac skąś przepływomierz na podmianę. Niepokoji mnie natomiast to, że z EGR-u - wydłubałem mnóstwo kleistej mazi - nie była to sama skorupa z sadzy - a wyraźnie zaolejona maź. Turbinę wymontuję do sprawdzenia w ostateczności - bo wiadomo, że w naszych maszynach nie jest to czynność łatwa i prosta :(. Dziś zamontuję rurę od filtra do turbiny - bo ta co mam ma małą dziurkę - ale to na 99% nie jest przyczyną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2011, o 17:21 
Offline
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 maja 2008, o 09:40
Posty: 627
Lokalizacja: Ruda Śląska [SL ]
Imię: Alek
RokProdukcji: 2008
Moje auto: Espace IV 2.0 dCi M9R
Grand: Nie
LPG: Nie
Jesli odłączyłeś przepływomierz - to musi co najmniej nieźle przyspieszać.
Może troche więcej dymić, ale przyspieszenie powinno być OK.
Nic nie piszesz o spalinach - dymi jakoś ?

_________________
Jest: Espace IV 2.0 DCI Initiale Paris '08 127kW = 173KM
Moje "EX" Renault'y: R19 1,9 TDE '91, Laguna 2,2 TD RXE '97, Espace IV 2,2DCI Expression '04


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2011, o 20:07 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 13:55
Posty: 66
Lokalizacja: Dolnosląskie
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Spaliny jak najbardziej prawidłowe - nawet z tą nie pompującą turbiną - brak dymienia na czarno, czy też biało lub niebiesko. NIe wiem czy wycinać katalizator - może to zapchany wydech? - ale z drugiej strony początkowo usterka występowała - nie cyklicznie (ponowne odpalenie załatwiało sprawę) , wiec wykluczam usterkę mechaniczną... - Sam już nie wiem gdzie szukac przyczyny - może sterownik silnika? - Jak odłączę przepływomierz to nie wyskakuje mi nawet błąd od razu podczas "próby systemu" co mnie dziwi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 lip 2011, o 23:18 
Offline
Zaawansowany

Dołączył(a): 21 maja 2008, o 09:40
Posty: 627
Lokalizacja: Ruda Śląska [SL ]
Imię: Alek
RokProdukcji: 2008
Moje auto: Espace IV 2.0 dCi M9R
Grand: Nie
LPG: Nie
W tych sterownikach błąd przepływomierza sie zapisuje w pamieci sterownika, ale nie jest sygnalizowany na desce (zadne "service" ani inna lampka sie nie zapala.
Ale po podlaczeniu Clipa czy DDT bład jest odczytywany.
Musiałbyś podpiąc się z komputerem i zobaczyć jakie są bieżące parametry .
Cisnienie paliwa, odczyty czujników, korekty wtrysków...
A moze jest to kwestia sterowania turbiny ?
moze zawor upustowy (waste gate) caly czas puszcza bokiem powietrze i turbina nie pracuje?

_________________
Jest: Espace IV 2.0 DCI Initiale Paris '08 127kW = 173KM
Moje "EX" Renault'y: R19 1,9 TDE '91, Laguna 2,2 TD RXE '97, Espace IV 2,2DCI Expression '04


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21 lip 2011, o 15:09 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 13:55
Posty: 66
Lokalizacja: Dolnosląskie
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
No i przepływomierz podmieniony - bez rezultatu - w przyszłym tygodniu wyciągam turbo - bo już chyba wyczerpane wszystkie możliowści - martwi mnie jedynie co miało wpływ na tak szybkie jego zużycie - Olej ELf-a tak jak fabryka przykazała 5W40- zasady użytkowania turbiny też zachowane, żadnego gazownia na zimnym - chłodzenie po ostrej jeździe itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2011, o 07:36 
A sprawdzałeś intercooler? Może jakaś dziurka- może go rozdęło?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 lip 2011, o 09:46 
Offline
Początkujący
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 13:55
Posty: 66
Lokalizacja: Dolnosląskie
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Oglądałem - niby OK - poza tym rura przed interculerem - ta gumowa jest miękka nawet jak dodam gazu na 4000obr/min. - a więc problem jest w okolicach turba - Dziś auto odstawiłem do warszatatu - pod kontem uszkodzęń mechanicznych - wczesniej sprawdziłem już całą elektronike i szczelność układu organoleptycznie

[ Dodano: 28 Lipiec 2011, 19:42 ]
POWER IS BACK

problem leżał w mechanikach....

1. 1,5 roku temu w ASO źle zamocowoali węże podciśnieniowe do wlączania turbiny

2. Dwóch mechaników nie zauważyło, ze jeden z wężyków gumowych został "przypieczony" przez kolektor wydechowy i dostał dwóch małych dziurek.

3. Wielkie dzięki dla Mateusza z Mirkowa pod Wrocławiem - któremu chciało się chcieć i zamaist wzrokowo sprawdzać przewody - wyjął je wszystkie i dokładnie poprzeglądał (fakt dziurka była w mało widocznym miejscu)


Dziękuję wszystkim forumowiczom w zaangażowanie poszukiwaniu rozwiązania mojego problemu :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2011, o 09:53 
Możesz podać namiar na tego Mateusza z Mirkowa. Mam podobne objawy i szukam jakowegoś dobrego mechanika.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 lis 2011, o 21:13 
Offline
Zaawansowany

Dołączył(a): 5 mar 2009, o 20:36
Posty: 1121
Lokalizacja: Wrocek
Imię: Filip
RokProdukcji: 2005
Moje auto: Zamierzam kupić
Grand: Nie
LPG: Nie
W Mirkowie jest Sebastian, który zajmuje się renówkami, facet wie co robi, kilka razy korzystałem z jego umiejętności, teraz pewnie będę częściej, bo przy tej pogodzie jakoś odwidziało mi się grzebanie samemu - tel.: 603 847 916


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL