Klub Renault Espace

Pierwsze forum poświęcone Renault Espace i Avantime
Teraz jest 30 wrz 2014, o 21:52


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: brak mocy
PostNapisane: 13 kwi 2012, o 22:56 
Witam
Od pewnego czasu w moim espace występuje dziwna usterka .
Podczas przyspieszania bez różnicy na którym biegu auto nie ma mocy.
Po zdjęciu nogi z gazu i ponownym nacisnieciu gazu sytuacja wraca do normy i autko przyspiesza ok.
czy ktos sie z taką usterką spotkał?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 kwi 2012, o 19:30 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 gru 2010, o 16:59
Posty: 940
Lokalizacja: Wien
Imię: Kuba
RokProdukcji: 2011
Moje auto: Zamierzam kupić
Grand: Nie
LPG: Nie
Poszukaj na Forum - bylo o tym...
Mozliwosci jest kilka - np. EGR, bledne ustawienia komputera itd.
Mozesz sprobowac podlczyc Clipa lu DDT...Ale poszperaj najpierw na Forum wybierajac model swojego auta (EIV)...

_________________
prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwi 2012, o 21:37 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 13 mar 2012, o 19:28
Posty: 46
Lokalizacja: Tychy
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Witam,

mam podobny problem- jeżeli gwałtownie przyspieszam (3.0 dci) przy około 80km/h słabnie i mam wrażenie, że turbina nie pracuje. Pojawia się błąd wtrysków. Sprawdziłem CLIPEM - błąd to: Obwód czujnika ciśnienia kolektora dolotowego. Pomóżcie co to może by? Rozszczelniona chłodnica powietrza?

_________________
3.0 DCI Przemko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 09:15 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 paź 2007, o 01:06
Posty: 1428
Lokalizacja: Radom (WR....C)
Imię: Robert Tomasz
RokProdukcji: 1999
Moje auto: Espace III 2.0 8V F3R
Grand: Nie
LPG: Tak
Nie. To uszkodzony tzw. mapsensor czyli właśnie czujnik podciśnienia w kolektorze...
Jak u mnie padł to myślałem, że nie dojadę do mechanika.
Max bieg to trójka i Vmax poniżej 50 km/h.
Jak masz możliwość to sprawdź na pożyczonym z takiego samego auta czy to czujnik - jak nic się nie zmieni - szukaj po kablach pęknięcia lub niestyku...

[ Dodano: |19 Kwi 2012|, o 09:16 ]
ttomala, Witaj na forum - zapraszam do Powitalni - temat Dzień Dobry

_________________
Nie popełnia błędów ... kto nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 10:59 
Witam
p-kozak masz dużo wyjaśnione w moim przypadku -choć niepodajesz dokładnie jaki (numer)błędu...czy błąd się resetuje po wyjęciu kluczyka czy jest stały?
musisz poszukać w wyszukiwarce...
powodzenia


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 17:01 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 13 mar 2012, o 19:28
Posty: 46
Lokalizacja: Tychy
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
po wyłączeniu silnika błąd znika. Nawet gdy błąd się zaświeci samochód przyspiesza, ale mułowato, tak jakby bez turbiny. Jeżeli faktycznie może być uszkodzony czujnik ile kosztuje?

W lagunie z silnikiem 2.2 dci miałem podobnie i wtedy przyczyną był nieszczelny intercoler.

_________________
3.0 DCI Przemko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 18:01 
Cena czujnika jest opisana w temacie odnośnie przeglądu tego silnika. temat na dniach będzie uzupełniony o wyniki diagnostyki z programu DDT, więc jesli jest problem z tym może pomoże. Bez diagnostyki bezsensem jest kupowanie czegokolwiek.


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 19:05 
...moim zdaniem to dobra wiadomość że błąd się kasuje :wink: ,u mnie wymiana czujnika rozwiązała problem(koszt 233ł w anglii)-faktycznie kolega ziutekr opisał problem (foto)-więc masz gotowca...
moja rada:
1.do kumatego mechanika i powoli przeanalizować problem (uwzględnić czyszczenie wadliwego czujnika)
2. jeżeli czujnik nadaje się do wymiany ,zakupić i wymienić
3.jeśli wymiana nie rozwiąże problemu opisać dalsze spostrzeżenia na forum i nasi fachowcy z pewnością coś doradzą...
powodzenia :wink:


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19 kwi 2012, o 21:26 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 paź 2007, o 01:06
Posty: 1428
Lokalizacja: Radom (WR....C)
Imię: Robert Tomasz
RokProdukcji: 1999
Moje auto: Espace III 2.0 8V F3R
Grand: Nie
LPG: Tak
Czasami winna jest też rurka podciśnienia z kolektora - fabrycznie jest gumowa-elastyczna a po jakimś czasie twardnieje i robi się diabelnie krucha...

_________________
Nie popełnia błędów ... kto nic nie robi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20 kwi 2012, o 20:41 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 13 mar 2012, o 19:28
Posty: 46
Lokalizacja: Tychy
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Dziękuje za pomoc- jeżeli problem będzie rozwiązany odpisze co było przyczyną.

_________________
3.0 DCI Przemko


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lip 2012, o 15:22 
Witam . Mam podobny problem z moim 2.2 dci priviledge . Autko na krótkich trasach jezdzi bez zarzutu natomiast trasa z Anglii do Polskii to ciągly koszmar . Gdy ma ciężko w okolicach 2000 obrotów pojawia sie napis błąd wtrysku ( fuel injection faulty ) i auto przechodzi w tryb awaryjny po wyłączeniu i włączeniu auta błąd znika i wszystko jest ok. Byłem w warsztacie stwierdzili nieszcelny kolektor ssący i wymienili połowę kolektora , plus taki że auto odżyło i znacznie poprawiło sie spalanie ale osiem postojów na trasie i właczanie i wyłaczanie auta potrafi wpienić tymbardziej że naprawa to koszt 300 funtów .
włsnie dzisiaj przyjechałem do Polskii i czytając forum zastanawiam sie nad dalszymi naprawami - rozważam czyszczenie lub wymiane EGR . Mam pytanko czy istnieje taka opcja że to turbo sie zacina ???


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 lip 2012, o 21:46 
Offline
Zaawansowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2008, o 18:40
Posty: 3326
Lokalizacja: LU
Imię:
RokProdukcji: 2004
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
LPG: Tak
nonentiti napisał(a):
Autko na krótkich trasach jezdzi bez zarzutu natomiast trasa z Anglii do Polskii to ciągly koszmar . Gdy ma ciężko w okolicach 2000 obrotów pojawia sie napis błąd wtrysku ( fuel injection faulty ) i auto przechodzi w tryb awaryjny po wyłączeniu i włączeniu auta błąd znika i wszystko jest ok
= awaria wtrysków ew.pompy.Ale stawiam na wtryski. :shock:

_________________
Janusz
było R19-1.9D;E2-1994 2.2B+G;E3-1999 2.0 16V+G;E3-2002 2.0 16V+G;Grand E3-2002 DCI-i już nigdy więcej,
był grand E3-1999,2.0 16V LPG
jest E4 2.0T Grand INITIALE PARIS ma 163KM i zasilany kuchenką gazową.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: brak mocy
PostNapisane: 27 lip 2012, o 22:59 
ttomala napisał(a):
Witam
Od pewnego czasu w moim espace występuje dziwna usterka .
Podczas przyspieszania bez różnicy na którym biegu auto nie ma mocy.
Po zdjęciu nogi z gazu i ponownym nacisnieciu gazu sytuacja wraca do normy i autko przyspiesza ok.
czy ktos sie z taką usterką spotkał?


Jestem tu nowy ale Espace mam dwa, każdy ma swoje problemy ale cytując mam taki sam problem, auto nie jedzie i strasznie kopci na czarno, po puszceniu pedału gazu i nacisnięciu ponowym czasami wraca do formy, wtedy kopcenie częściowo ustepuję... co do diagnozy: wszystko co było mozliwe podmieniałem od zdrowego, czyli zawór sterowania turbiną, czujnik cisnienia doladowania, przepływka i nic... diagnostyka DDT nic nie stwierdza, żadnego błędu, korekcje wtrysków są różne, jak na foto... aaa, auto jest po wymianie turbo i uszczelki pod głowicą, tylko że po wymianie jest już jakieś trzy miesiące i na początku było ok. Co do EGRu był czyszczony a teraz jest odłączony... przebieg 202 tys. km.

Poddaje się...

pomocy...:(


Załączniki:
grafitowy-wtryski z klimą.jpg
grafitowy-wtryski z klimą.jpg [ 129 KiB | Przeglądane 522 razy ]
grafitowy-wtryski bez klimy.jpg
grafitowy-wtryski bez klimy.jpg [ 129.1 KiB | Przeglądane 501 razy ]
Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 lip 2012, o 07:51 
p_kozak napisał(a):
Dziękuje za pomoc- jeżeli problem będzie rozwiązany odpisze co było przyczyną.

Jeszcze nie naprawiles autka? Od kwietnia? Czy tez po raz kolejny "murzyn zrobil swoje - murzyn moze odejsc"? Czy zwykle lenistwo?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 sie 2012, o 11:13 
Wstawiłem autko do serwisu Bosch-a , po 4 dniach sprawdzania wszystkiego po kolei zabrali sie za wtryski i na stole probierczym wykazalo pieciokrotnie mniejszą dawkę :cry:
Regeneracja to 820zł za sztukę . Ciekawe co jeszcze dalej wyjdzie od poniedziałku bedą regenerować wtryski a ja spędzam urlop w polsce bez autka i jak zwykle co roku stwierdzam że Polska to drogi kurort . Oby na wtryskach sie skończylo . Kolega JOHN9191 chyba miał rację - dzieki :cry:


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL