Klub Renault Espace

Pierwsze forum poświęcone Renault Espace i Avantime
Teraz jest 26 lis 2014, o 20:23


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 maja 2012, o 22:22 
Offline
Forumowicz

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 14:30
Posty: 257
Lokalizacja: Warszawa
Imię:
RokProdukcji: 1995
Moje auto: Espace II 2.2 J7T
Grand: Nie
LPG: Tak
Witam, w zakresie 2 do 3 tysięcy czuć że delikatnie poszarpuje przy przyspieszaniu. Po prostu nie idzie płynnie w 100%, jednak jest to na tyle delikatne że właściwe można to pominąc w codziennej eksploatacji. Ale auto źle pali z rana, silnikiem miota na lewo na prawo, długo trzeba kręcić rozrusznikiem żeby zapalił. Jak już zapali i wejdzie na obroty i go nie przygazuję, zgaśnie.
Dodatkowo gaśnie mi przy powolnej jeździe 100 m na dwójce bez gazu i gdy dodaję gazu płynnie, ale nie na maxa od razu, to po jakiś 100- 60 metrach, zgaśnie na chwilę. Aby było jeszcze ciekawiej jeżdżę na takiej trasie że najpierw stoję na światłach, potem ze świateł skręcam w lewo , jadę jakieś 50 metrów i skręcam w prawo. Po pokonaniu zakrętu w prawo, za jakieś 20 meterów, gaśne. Mogę tę trasę pokonywać 10 razy i za każdym razem silnik zgaśnie mi dokładnie w tym samym miejscu. Cieki wodne wykluczam :mrgreen:
Ktoś kiedyś pisał że mu gasł Espace przy skrętach ale nie ustalił co było tego przyczyną.
Bak mam sprawny, nie wgnieciony. Przewody na pompie są dokręcone, nie ma tam przerwy lub złego styku. Filtr paliwa ma 9 tys.
Przeryłem sieć i było wiele przypadków że pompa paliwa siadała i były dokładnie takie objawy. Ale ja do innych marek nie mam zaufania i wole popytać swoich ;-)
Zatem pytanie za 100pkt- czy te objawy są efektem uszkodzonej pompy paliwa? Jest ona jeszcze oryginalna, w niebieskim malowaniu. Takie objawy, jak dobrze pamiętam, mialem zawsze na PB, nigdy na gazie.
Dodatkowo jeszcze , sporadycznie , spod maski ( a może z pompy) słychac jak gdyby pracę silnika ze zużytymi tulejami/łozyskami. Nie jestem pewien czy to silnik krokowy dochoodził do początkowej pozycji czy też odzywała sie owa pompa. Wydaje mi się że odgłos był z komory silnika ale głowy nie dam. Jeżeli zaś był to odgłos (z czasem pracy podobnym do tej krótkiej pracy pompy paliwa po włączeniu zapłonu) pompy no to jestem w domu.
Proszę o pomoc/ wskazówki. Czytalem na formu posty elektromechanika. Pomożesz?

_________________
Darekmoto3
Espace II, auto pozbawione wad, klimatyzacji i sprawnej instalacji elektrycznej.
E III 3.0 V6 24V
................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2012, o 08:34 
Offline
Assistance
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2008, o 20:40
Posty: 430
Lokalizacja: Matysówka k Rzeszowa
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Przychodzi mi na myśl MAP sensor , czyli czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym , może on jest wadliwy ??
Na pewno jest bardzo ważny podczas pracy na benzynie , co do lpg nie jestem pewny , czy bierze udział .
Sprawdzę u siebie to napiszę.
Sprawdziłem , że w mojej instalacji lpg , czyli drugiej , MAP sensor nie ma znaczenia.
Tak w ogóle to jakiś dziwny objaw , że za każdym razem w tym samym miejscu gaśnie ci silnik :!:
Nie ma tam czasem jakiegoś dużego pola magnetycznego ?? , jakiś nadajnik albo linia wysokiego napięcia ?? :!:

_________________
uwielbiam ruskie - PIEROGI !!!

_______________________________

Warszawa M20
Skoda 100
Skoda 110
Dacia 1310
Fiat 127
Fiat 125
Espace I
Astra F
Espace II


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2012, o 09:25 
Offline
Forumowicz

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 14:30
Posty: 257
Lokalizacja: Warszawa
Imię:
RokProdukcji: 1995
Moje auto: Espace II 2.2 J7T
Grand: Nie
LPG: Tak
Dokładnie, pada w tym samym miejscu. A teraz ścierwo stanęło i nie słychać rozrusznika. Znów idę grzebać.
Map sensor jest ok, po zdjęciu wężą z wydechu idzie czarny dym, po zdjęciu wtyczki el., gaśnie. To nie on.
Wydaje mi się że to pompa. Pojechałem w dogodne miejsce i gdy sprawdzałem wtryski z listwy pod ciśnieniem wyleciało paliwo. Zatem po dłuższej jeździe na listwie wytwarza się poprawne ciśnienie.
Załóżmy zatem że pompa nie jest wydajna w 100%, tzn coś tam pompuje ale nie takie ciśnienie jak trzeba. Po nocy, z listwy może zejść paliwo, tzn nie ma na niej własciwego ciśnienia. Po właczeniu zapłonu niewydajna pompa coś tam podciągnie ale nie jest w stanie wytworzyć tak wysokiego ciśnienia żeby z wtrysku poleciało paliwo. I nie pomaga tutaj kilkukrotnie właczanie i wyłączanie stacyjnki przed uruchomieniem. Po uruchomieniu rozrusznika czasami załapuje na jeden, dwa cylindry, czasami cisza. Muszę nim kręcić z minutę i dopiero wówczas zaskoczy, wpadnie na 1200 obrotów i bez przygazowania, zgasnie.
Potem, pompa jakoś to ciśnienie wytwarza a ja, jadąc w okreslonych warunkach powoduję spadek lub wzrost ciśnienia a po pokonaniu owego zakrętu (dojeżdżam bez gazu, na biegu) paliwo w listwie lecie na jedną jej lewą stronę, a wtryski od prawej nie mają paliwa i auto gaśnie. Dopiero po ponownym przekręceniu rozrusznika silnik zapali. Trochę to dziwne ale wydaje mi się że to jest wina pompy. Ewentualnie sama pompa może miec luzy i sie przycierać podczas pokonywania zakrętów dając jeszcze mniej paliwa na listwę.
Co ciekawe nie czuję pełnej dynamiki silnika na benzynie. Na gazie szedł w całym zakresie ładnie do przodu. Na PB czuję delikatne poszarpywania, naprawdę delikatne.
Proszę o pomoc/skazówki.
-------------------------
Po oklepaniu młotem, rozrusznik ożył :grin:

_________________
Darekmoto3
Espace II, auto pozbawione wad, klimatyzacji i sprawnej instalacji elektrycznej.
E III 3.0 V6 24V
................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2012, o 10:46 
Offline
Assistance
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2008, o 20:40
Posty: 430
Lokalizacja: Matysówka k Rzeszowa
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Jakoś mi nie przemawia do wyobraźni to , że paliwo w zakręcie przesuwa się na listwie , już z tego powodu , że jest ułożona prostopadle do kierunku jazdy i siła odśrodkowa działa tylko w średnicy listwy.
Może wtryski się przycinają , jadąc na biegu , bez gazu , są wyłączane do momentu osiągnięcia przez silnik około 1200 obrotów.
Tak samo zawór biegu jałowego jest zamykany podczas jazdy na biegu bez gazu.
Próbowałeś podmienić zawór biegu jałowego ?
Może to on się przycina , świadczyłoby o tym gaśnięcie podczas jazdy na dwójce bez gazu.

_________________
uwielbiam ruskie - PIEROGI !!!

_______________________________

Warszawa M20
Skoda 100
Skoda 110
Dacia 1310
Fiat 127
Fiat 125
Espace I
Astra F
Espace II


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2012, o 11:16 
Offline
Forumowicz

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 14:30
Posty: 257
Lokalizacja: Warszawa
Imię:
RokProdukcji: 1995
Moje auto: Espace II 2.2 J7T
Grand: Nie
LPG: Tak
Łe, nie gaśnie na dwójce bez gazu. Zapinam dwójkę i pozwalam na to, żeby sam jechał bez gazu. Poturlam sie tak kilkadziesiąt metrów i zaczynam płynnie, bez szaleńst, przyspieszać. Po pewnym czasie zarywa i gaśnie, ale zdejmując wówczas nogę z gazu pozwalam zeby się turlał dalej. Pompa podaje znów wystarczającą ilośc paliwa i auto jedzie dalej.
Fakt, listwa wtryskowa jest wzdłuż auta.
Mam dwóch podejrzanych, regulator ciśnienia i pompa paliwa.
Jak pisałem wcześniej, regulator na biegu jałowym- zdjęcie gumowego wężyka z kolektora dolotowego powoduje poskoczenie obrotów do ok 1200. Nasunięcie tego wężyka powoduje zmniejszenie obrotow do nominalnych. Z samego regulatora nie wypływa paliwo.
Człowiek 'od pomp paliwa' powiedział że to wygląda na usterkę pompy paliwa. Gdy zapytałem o regulator, odparł że on też może być uszkodzony.
Dziwne że gaśnie tuż po pokonaniu prawego zakrętu.

_________________
Darekmoto3
Espace II, auto pozbawione wad, klimatyzacji i sprawnej instalacji elektrycznej.
E III 3.0 V6 24V
................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2012, o 11:39 
Offline
Assistance
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 cze 2008, o 20:40
Posty: 430
Lokalizacja: Matysówka k Rzeszowa
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Żeby uspokoić sumienie sprawdź ciśnienie paliwa za pomocą odpowiednich przyrządów , mam na myśli manometr . Już pisałem w którymś poście jak to zrobić i jakie powinny być wartości.
Pozdrawiam i powodzenia.

_________________
uwielbiam ruskie - PIEROGI !!!

_______________________________

Warszawa M20
Skoda 100
Skoda 110
Dacia 1310
Fiat 127
Fiat 125
Espace I
Astra F
Espace II


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2012, o 11:51 
Offline
Forumowicz

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 14:30
Posty: 257
Lokalizacja: Warszawa
Imię:
RokProdukcji: 1995
Moje auto: Espace II 2.2 J7T
Grand: Nie
LPG: Tak
Od początku wiedziałem że mi ten manometr zaproponujesz :mrgreen:

_________________
Darekmoto3
Espace II, auto pozbawione wad, klimatyzacji i sprawnej instalacji elektrycznej.
E III 3.0 V6 24V
................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2012, o 16:10 
Offline
Forumowicz

Dołączył(a): 11 gru 2007, o 20:26
Posty: 295
Lokalizacja: olkusz
Imię: Marcin
RokProdukcji: 2004
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
LPG: Nie
ja tez myslałem ze mam uszkodzoną pompkę paliwowom wymieniłem na nową ale to nic nie dało więc wymieniłem regulator cisnienia ,sprawdz regulator bo w regulatorze jest membrana, ja miałem ją uszkodzoną a obiawy takie po zdjęciu węzyka (zaznaczono czerwoną strzałką )tamtędy wylatywało paliwo koszt takiego regulatora cisnienia paliwa ok 200 zł to jest regulator mechaniczny


Załączniki:
SDC12478.JPG
SDC12478.JPG [ 41.63 KiB | Przeglądane 1019 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2012, o 17:45 
Offline
Forumowicz

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 14:30
Posty: 257
Lokalizacja: Warszawa
Imię:
RokProdukcji: 1995
Moje auto: Espace II 2.2 J7T
Grand: Nie
LPG: Tak
Szafior, spójrz tutaj http://www.youtube.com/watch?v=dLRd1u9ZIBw . Czy to są objawy uszkodzonego regulatora? U mnie jest podobnie, obroty falują, dławi się jak zimny.
Lecę jeszcze sprawdzić czy wyciągne paliwo z tego regulatora przez otwór z tym wężykiem.

_________________
Darekmoto3
Espace II, auto pozbawione wad, klimatyzacji i sprawnej instalacji elektrycznej.
E III 3.0 V6 24V
................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2012, o 18:47 
Offline
Assistance
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 gru 2009, o 22:34
Posty: 409
Lokalizacja: Poznań
Imię:
RokProdukcji: 1991
Moje auto: Espace II 2.0 J7R
Grand: Nie
LPG: Tak
jak zdejmiesz wężyk z regulatora zawsze podskoczą obroty bo dostaje przez niego lewe powietrze do kolektora :smile:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2012, o 19:05 
Offline
Forumowicz

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 14:30
Posty: 257
Lokalizacja: Warszawa
Imię:
RokProdukcji: 1995
Moje auto: Espace II 2.2 J7T
Grand: Nie
LPG: Tak
Zdjąłem wężyk, w środku jest on suchy. W regulator włożyłem cienką opaskę samozaciskową i sam jej koniec był mokry. Dosłownie sama końcoweczka tego paska Nałożyłem rurkę na regulator i próbowałem zassać z niego paliwo. Nic nie poleciało, choć w samej rurce czuć było benzynę.
Panowie, coz tym fantem dalej robić? Wymieniać bo nie powinno tam być żadnych oparów paliwa a włożony weń pasek zamozaciskowy powininen być absolutnie suchy?
Szafior, podpowiedz proszę.

_________________
Darekmoto3
Espace II, auto pozbawione wad, klimatyzacji i sprawnej instalacji elektrycznej.
E III 3.0 V6 24V
................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2012, o 21:47 
Offline
Forumowicz

Dołączył(a): 11 gru 2007, o 20:26
Posty: 295
Lokalizacja: olkusz
Imię: Marcin
RokProdukcji: 2004
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
LPG: Nie
zapomniałem napisac ze silnik ma pracowac i wtedy wyciagnij ten węzyk u mnie wtedy dopiero paliwo pokazywało sie ,sprawdz jeszcze wtryski odłączając pokoleji wtyczki na wtryskach bo moze masz przytkane


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 maja 2012, o 22:19 
Offline
Forumowicz

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 14:30
Posty: 257
Lokalizacja: Warszawa
Imię:
RokProdukcji: 1995
Moje auto: Espace II 2.2 J7T
Grand: Nie
LPG: Tak
:mrgreen: ma pracować? Się wie, testy przy uruchomionym motorze. Z wtryskami to muszę zrobić jeszcze test jaki zrobił kiedyś Wuwu- zdemontowac listwę i na wtryski nałozyć palce z rękawiczek chirurgicznych i porównać który leje więcej. Ten smochód wzbudza we mnie tyle samo obrzydzenia co radości z jazdy nim :mad:
Jak pisałem, Szafior, sam wężyk od podcisnienia jest zupełnie suchy, a w owym regulatorze na spodzie jest delikatnie mokro. Tak sobie myślę że tam powinno być na 1000% sucho, w innym razie membrana jest nieszczelna i jest jak jest?
Co do wtrysków, nie mam do nich zaufania. Każdy z nich ostatnio sprawdziłem i jeden podczas prób wolniej przepuszczał paliwo (cwki w nich sa sprawne). Trzy padnięte? Nie wykluczam...
Szafior, Twojego posta wykopałem sprzed 100 lat. Opisz proszę jakie były u Ciebie objawy i czemu poszedłes najpierw w strone pompki by dopiero potem ustalić, że padł regulator cisnienia?

_________________
Darekmoto3
Espace II, auto pozbawione wad, klimatyzacji i sprawnej instalacji elektrycznej.
E III 3.0 V6 24V
................


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2012, o 07:41 
Offline
Forumowicz

Dołączył(a): 11 gru 2007, o 20:26
Posty: 295
Lokalizacja: olkusz
Imię: Marcin
RokProdukcji: 2004
Moje auto: Espace IV 1.9 dCi F9Q
Grand: Nie
LPG: Nie
u mnie z odpaleniem było cięzko musiałem jakis czas kręcic rozrusznikiem ok 0,5 minuty ,odpalil pochodził trochę jakies 5 s i gasł tak jakby wypalalo sie paliwo wtrysku potem drugie uruchomienie i tez jakis czas na rozruszniku odpalil i juz chodził normalnie a na ciepłym palil normalnie ,wyglądało to jaby paliwo uciekało do zbiornika a na niesprawny regulator cisnienia trafiłem przez przypadek jak sciągłem węzyk i stamtąd wydostawalo sie paliwo ,przeczytałem na jakies stronie na jakiej zasadzie działa regulator , w srodu masz membrane ze spręzyna i kulę która odcina doplyw paliwa ,działa na zasadzie zaworu zwrotnego ,membrana jest jakies tworzywo guma z plastikiem cos podobnego jak miały maluchy w pompce paliwowej po wymianie rozebralem stary regulator i wyciagłem membrane to sie w rękach rozpadała jak papier


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 maja 2012, o 08:41 
Offline
Forumowicz

Dołączył(a): 3 cze 2011, o 14:30
Posty: 257
Lokalizacja: Warszawa
Imię:
RokProdukcji: 1995
Moje auto: Espace II 2.2 J7T
Grand: Nie
LPG: Tak
Szafior, jak na dnie jest delikatnie wilgotno na tej membranie i czuć stamtąd wachę to zerojedynkowo mus ten regulator wymienić? Jak jest delikatnie nieszczelny to poranne palenie jest niemożliwe bo przez nieszczelności na listwie nie ma ciśnienia. Ale jak już się wytworzy na listwie odpowiednie ciśnienie wówczas przez wtryski rozpyli się poprawnie paliwo. Odkręcę jeszcze listwę z wtryskami i zobacze czy będzie na niej ciśnienie. Brak ciśnienia= wymiana tego regulatora i zaworu jak się jednoczesnie okazuje.
Zauważyłem u siebie że na wyższych obrotach pokopci trochę na czarno, ale to już inna bajka.
A może w parze iść również niesprawna pompa? Bo nawet jeżeli ów regulator jest nieszczelny to pompka po przekręceniu kluczyka powinna wytworzyć właściwe ciśnienie na listwie. Czy powinien odpalić po np 20 chwilowych załaczeniach pompy paliwa? Jeżeli nie, to dlaczego?

Po namyśle dopiszę że ów regulator nie jest sterowany ciśnieniem wytworzonym przez pompę a podciśnieniem z kolektora dolotowego. Pompka przez chwile podpompuje paliwo do regulatora a on, bedąc sprawnym , przez cały szas podtrzymuje własciwe ciśnienie na listwie wtryskowej (ta kulka na sprężynie j.w.). Sprawne auto zapala z tego paliwa które jest w listwie wtryskowej pozostałe po poprzednim uruchomieniu silniak. Zatem tuż po uruchomieniu w kolektorze wytwarza sie podciśnienie na tyle duże że ów regulator pozwala na przepływ paliwa z pompki na listwę wtryskową. Wygląda mi to na bardzo precyzyjne i wrażliwe ustrojstwo.

_________________
Darekmoto3
Espace II, auto pozbawione wad, klimatyzacji i sprawnej instalacji elektrycznej.
E III 3.0 V6 24V
................


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL