Klub Renault Espace

Pierwsze forum poświęcone Renault Espace i Avantime
Teraz jest 29 lip 2014, o 20:48


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 sie 2012, o 00:36 
Offline
Assistance
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 14:30
Posty: 34
Lokalizacja: Rybnik
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Witam
Fura mojej żony po raz 4 odmówiła posłuszeństwa ale tym razem na dobre i kompletnie nie wiem co się dzieje i szukam podpowiedzi a mianowicie

samochód podczas jazdy po wybojach (Polskie drogi) najczęściej na poboczu lub na nierównym dojeździe lub progu zwalniającym po prostu przestaje ciągnąć w środku na kontrolkach wszystko jest ok tylko silnik zachowuje się jak by ktoś stacyjkę przekręcił na 0 w momencie pojawia się bardzo intensywny zapach paliwa i kapie paliwo z rury wydechowej przy próbie odpalenia zapach paliwa się wzmaga a z rury oprócz tego ze kapie paliwo to wydobywają się bardzo gęste kłęby białego dymu pierwszy raz bez stresowo ciężko było ale zapalił za 2 razem rozładowałem akumulator na próbie zapalenia jak i następne razy ale za 2 razem pomogło odpalanie na holu za 3 razem samochód zdechł mi po przejechaniu 600 km po zgaszeniu już nie odpalił z tymi samymi objawami wtedy poznałem jednego z forumowiczów który podsuną mi diagnozę a mianowicie że może być uszkodzona sonda ale po naładowaniu akumulatora samochód zapalił i podczas oględzin nic nie można było stwierdzić jednoznacznie bo wszystko działało ale zapobiegawczo poprawiłem styki z sondy i samochód jeździł do dziś dziś znowu rozładowałem akumulator i hol też nie pomógł ciągle biały dym i paliwo w tłumiku co próbowałem zrobić:

sprawdzałem bezpieczniki
styki pod maską wszystko wygląda ok
ruszałem chyba wszystkimi kablami
gdy odpiąłem przekaźnik uruchamiający pompę paliwa która przed rozruchem wytwarza ciśnienie (takie specyficzne buczenie po przekręceniu kluczyka) tak ze nie było jej słychać samochód kilka razy zakręcił i zaczął załapywać zaczął pracę na takich obrotach ze rozrusznik został wyprzedzony przez koło zamachowe i z braku paliwa zaraz gasł po podpięciu przekaźnika objawy powróciły tak jakby silnik w jednej chwili otworzył wszystkie wtryski i zaczął nimi wszystkimi lać paliwo :-) czy ktoś może wie co może być przyczyną takiego zachowania?? co i jak można sprawdzić??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sie 2012, o 07:25 
Offline
Forumowicz

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 08:40
Posty: 362
Lokalizacja: Polska
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Może to komputer sterujący pracą silnika? Może na wybojach przestaje coś w nim kontaktować, np. z powodu zimnych lutów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sie 2012, o 08:10 
Offline
Assistance

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 23:08
Posty: 355
Lokalizacja: Darłowo
Imię:
RokProdukcji: 2000
Moje auto: Espace III 2.0 8V F3R
Grand: Nie
LPG: Tak
Może być coś z kontaktami w kompie albo trzeba sprawdzić ciśnienie w akumulatorze paliwa na listwie , to jest system RENIX i on jest trochę udziwniony jak pada akumulator ciśnienie to albo nie trzyma albo daje za dużo .

_________________
F3R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 sie 2012, o 19:49 
Offline
Assistance
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 14:30
Posty: 34
Lokalizacja: Rybnik
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
dziś sprawdzałem wszelkie możliwe podejrzenia jakie mi się tylko nasunęły i tak w schowku w bezpiecznikach znalazłem 2 kabelki w kostkach mocno wygrzane naprawiłem. później zająłem się rozbieraniem układu dolotowego powietrza żeby dostać się do wszystkich kabli i kostek z prawej strony silnika tam było wszystko ok po lewej stronie komputer przekaźniki i kilka bezpieczników wymieniłem przepalony 15A ale to do gazu posprawdzałem złącza lutowane przez gazownika wszystko było ok zajrzałem do sondy tam jak zostawiłem tydzień wcześniej tak dalej wszystko ok rozebrałem komputer wszystko wygląda ok poskładałem wszystko i wziąłem się za probe odpalenia no i niestety nic 0 efektu po wyłączeniu przekaźnika odpowiadającego za pompę paliwa i wytwarzanie ciśnienia samochód po kilku - kilkunastu obrotach zapalił i pracował przez około 5s po czym zgasł (wiadomo brak paliwa) po podpięciu przekaźnika nawet nie jękną (znowu rozładował się akumulator) zaniosłem go do ładowania i rozebrałem reduktor ciśnienia chyba jest to część na lewej listwie wtryskowej wizualnie wygląda ok jak pociągnąłem za wylot podciśnienia czuć prace w niewielkim zakresie postukałem oklupałęm zamontowałem i czekam aż aku się naładuje żeby znowu spróbować odpalić macie może jeszcze jakieś pomysły???

zakładam po dzisiejszym dniu ze komputer jest sprawny :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sie 2012, o 11:29 
Offline
Forumowicz

Dołączył(a): 18 lip 2010, o 08:40
Posty: 362
Lokalizacja: Polska
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Didi1102 napisał(a):

zakładam po dzisiejszym dniu ze komputer jest sprawny :-)


Obejrzałeś pod lupą płytę od strony lutowania, czy nie ma "zimnych lutów"?
Jak nie wiesz o co chodzi z zimnymi lutami, może pokaz ją jakiemuś elektronikowi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sie 2012, o 16:06 
Offline
Assistance
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 14:30
Posty: 34
Lokalizacja: Rybnik
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
próba odpalenia dzisiaj zakończona niepowodzeniem samochód nie reaguje z podpiętą pompą paliwową po odpięciu komputera gazowego i odpięciu przewodów gazowych też nic się nie zmieniło poddaje się chyba muszę poszukać mechanika :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sie 2012, o 21:46 
Offline
Assistance

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 23:08
Posty: 355
Lokalizacja: Darłowo
Imię:
RokProdukcji: 2000
Moje auto: Espace III 2.0 8V F3R
Grand: Nie
LPG: Tak
a jest iskra ??

_________________
F3R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sie 2012, o 22:34 
Offline
Assistance
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 14:30
Posty: 34
Lokalizacja: Rybnik
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Tak iskra jest :-) i po odpięciu przekaźnika przy pompie który wyłącza pompę też jest iskra jedna rzecz mnie dziś zastanowiła kiedyś jak strzeliło mi kolanko z płynu chłodzącego pomiędzy głowicami na środku z przodu (powodem był korek i zaklejony/zapieczony odpowietrznik na nakrętce) wyciągnięciem przewód paliwowy który wchodzi bezpośrednio do listwy wtryskowej ale wcześniej przekręciłem kluczyk i wytworzyło się ciśnienie i jak wyciągałem bardzo mocno paliwo wytrysnęło a dziś po takim samym zabiegu psikło ale nie aż tak żeby mi po za maskę wyleciało jak kiedyś i teraz tak się zastanawiam może to nie wina czegoś pod maską tylko może to pompa paliwa nie wiem czy jest 1 czy 2 ale kiedyś tak miałem w Mareii ze pompa pracowała ale zamiast 3 barów dawała 1 bo się zacierała może i tutaj coś w tym jest ale z drugiej strony jaki to może mieć związek z paliwem w tłumiku .... temat nadal otwarty czekam na propozycje co i jak jeszcze można sprawdzić (kocham umiejscowienie akumulatora :oops: dziś żeby go nie wyciągać zrobiłem przedłużenie przewodów z klem kable 10 kwadrat na zewnątrz i zakułem tam nowe klemy :-P działa)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sie 2012, o 23:32 
Offline
Assistance

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 23:08
Posty: 355
Lokalizacja: Darłowo
Imię:
RokProdukcji: 2000
Moje auto: Espace III 2.0 8V F3R
Grand: Nie
LPG: Tak
Poszukam schematu RENIXA i jutro ci wyślę , prawdopodobnie może być cos z paliwem , sprawdz dokładnie kostki na wtryskiwaczach.
I sprawdz jeszcze MAP sensor lubia sobie padac wyświetlając na pulpicie zygzak.

_________________
F3R


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25 sie 2012, o 23:44 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 16 sie 2012, o 22:14
Posty: 96
Lokalizacja: Płock
Imię:
RokProdukcji: 1999
Moje auto: Espace III 3.0 V6 24V L7X
Grand: Tak
LPG: Tak
Skoro ma chęć zapalić jak jest wyjęty przekaźnik pompy paliwa to znaczy że zalewa silnik skoro go zalewa to chyba coś nie tak z zapłonem może iskra jest ale nie wtedy kiedy potrzeba ?
Nie znam tego silnika ale tak na logikę to biorę.
Może nie łączy coś przy cewce lub na jakimś czujniku ? Np. spalania stukowego i komputer wycofuje zapłon ?
Doczytałem że masz LPG jakiej generacji ?
Próbowałeś odpalić na gazie ?

_________________
Espace III 3.0 V6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: RENIX
PostNapisane: 26 sie 2012, o 08:16 
Offline
Assistance

Dołączył(a): 17 cze 2009, o 23:08
Posty: 355
Lokalizacja: Darłowo
Imię:
RokProdukcji: 2000
Moje auto: Espace III 2.0 8V F3R
Grand: Nie
LPG: Tak
Zrób pomiary według schematu RENIX


Załączniki:
img020.jpg
img020.jpg [ 39.13 KiB | Przeglądane 570 razy ]
img26.JPG
img26.JPG [ 65.75 KiB | Przeglądane 575 razy ]

_________________
F3R


Ostatnio edytowano 26 sie 2012, o 19:43 przez erni25, łącznie edytowano 1 raz
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26 sie 2012, o 19:04 
Offline
Assistance
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 14:30
Posty: 34
Lokalizacja: Rybnik
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Na dziś nie ma nic nowego nic nie robiłem zasiedziałem się w pracy a jak wróciłem to padłem na twarz ściągnąłem sobie te schematy przejże je wydrukuje i jutro spróbuje zejść do auta po robocie i posprawdzać.

A jeszcze jedno spostrzeżenie samochód zawsze gasł na gazie bo ten rodzaj jest traktowany jako główny i na benzynie to raczej tylko zapala lub w długiej trasie przejeżdżam jakieś 100km i z powrotem na gaz wczoraj było czuć tylko paliwo nie było już dymu :-(

img019.zip - ma błąd

[ Dodano: |27 Sie 2012|, o 21:42 ]
NIe moge edytować posta powyżej więc pisze kolejnego z pytaniami:

ile jest pomp paliwa w E II czy w baku coś jest? pod autem przed filtrem znalazłem pompkę pytanie czy taką pompkę jak zatkam palcem i uruchomie to dam rade ją zatrzymać? czy bedzie tak duże ciśnienie ze nie utrzymam? bo dziś odpaliłem tą pompkę poza samochodem i bez większego wysiłku zatykając palcem pompka przestała się obracać :-)jak puściłem palec to pompka dalej podawała paliwo...

[ Dodano: |27 Sie 2012|, o 23:42 ]
a i taka dygresja do tematu bo dziś bardzo fachową pomoc miałem :-)

Obrazek

[ Dodano: |31 Sie 2012|, o 21:30 ]
nowe informacje w sprawie i pierwsze poczynione kroki pomiary wskazały przejście w większości znalezionych punktów

postanowiłem wymienić pompę paliwową na nową 152 zl daje wyższe ciśnienie nie umiem jej zatrzymać palcem po podłączeniu brak jakich kolwiek efektów dalej tak samo

dalej zacząłem sprawdzać drożność przewodów paliwowych w szczególności powrót nadmiaru do baku co się okazało:

czerwone strzałki na zdjęciu pokazują do którego momentu w układzie paliwowym dociera bęzyna a niebieska pokazuje gdzie paliwo powinno być a gdzie go nie ma :-)

Obrazek

na drugiej fotce zbliżenie na (reduktor ciśnienia albo jakiś akumulator)

Obrazek

podciśnienie akurat było ściągnięte ale jak sprawdzałem podczas kręcenia nie czuć żadnego podciśnienia po odłączeniu przewodu przed akumulatorem samochod zapalił na dłużej i nawet wkręcił się na jakieś 1500 tyś obrotów i zdechł a po poskręcaniu i probie odpalenia brak jakichkolwiek reakcji tz nie pali i z tłumika leci paliwo :-)

moje pytanie jest takie czy coś z podciśnienia mogło się coś rozlecieć i trzeba rozbierać silnik czy mozna definitywnie stwierdzić uszkodzenie akumulatora ze zdjęcia?

[ Dodano: |31 Sie 2012|, o 21:38 ]
a i patent na nie wyciąganie akumulatora :-)

Obrazek

[ Dodano: |31 Sie 2012|, o 21:44 ]
aukcja z allegro znalazłem jedno takie urządzenie na allegro cena taka sobie i pewności nie mam ile i czy wogule to działa ile moze takie coś kosztować nowe?

[ Dodano: |3 Wrz 2012|, o 21:27 ]
Dzisiaj mały sukces umiem spowodować żeby samochód zapalił ale nie na długo :-) mianowicie odkręciłem króciec powrotu od regulatora ciśnienia przekręciłem stacyjkę pompa zrobiła ciśnienie i w miejsce króćca wetknąłem śtubokręcik wydobyło się powietrze i samochód odpalił na 15 - 20 sekund :-D nic nie daje dmuchanie do rurki sterującej ani zasysanie powietrza ustami za słabe mam płuca :-) :mad: no i dalej nie wiem co jest nie tak nie umiem określić na 100% czy to ten reduktor ... :sad: NADAL STOIMY ....

[ Dodano: |10 Wrz 2012|, o 20:15 ]
nowe wieści z frontu po wymianie pompy paliwa, reduktora ciśnienia paliwa na nowe zmuszony byłem naprawiać rozrusznik nie zniósł kręcenia z resztą tak jak i akumulator który też został wymieniony na nowy samochód nadal nie pali a z tłumika paliwo leci ciurkiem :-)

poddaje sie szukam mechanika :-)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2012, o 22:15 
Offline
Assistance
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lip 2012, o 14:30
Posty: 34
Lokalizacja: Rybnik
Imię:
RokProdukcji: Nie dotyczy
Moje auto: Inne
Grand: Nie
LPG: Nie
Samochód już działa okazało się ze zwarcie było gdzieś w wiązce komputera i po usunięciu usterki samochód odżył podsumowanie:

- usterki elektryczne (przegrzane wtyczki i styki, 2 kostki wymienione bo wszystko zardzewiało pod maską)
- nie było powrotu paliwa wymieniony czujnik ciśnienia paliwa i mamy powrót paliwa do baku
- wymieniona pompa paliwa bo z braku powrotu i jazdy na gazie stara się zatrzymywała i silniczek był już na skraju wytrzymałości po za tym dawał słabe ciśnienie
- wymieniony akumulator na nowy bo stary nie zniósł męczarni kręcenia silnikiem
- rozrusznik doczekał się przeglądu gruntownego czyszczenia smarowania bo też się zatrzymał
- wymieniony został olej i filtr bo w starym było paliwo tak mniej więcej 50/50

nie chce mi się znowu rozbierać tej wiązki kabli żeby zrobić fotkę ale po prostu przetarła się izolacja na kabelku i zwarło się do masy powodem tego były otwarte wtryski które cały czas lały paliwowo usterka opanowana :-) chociaż już straciłem nadzieje i wszelakie pomysły y mianie kostek coś mi się rzuciło w oczka i okazało się to przyczyną usterki pozdrawiam i nie życzę nikomu takiej błahostki...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL