Klub Renault Espace

Pierwsze forum poświęcone Renault Espace i Avantime
Teraz jest 19 gru 2014, o 17:45


Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 27 lut 2013, o 19:30 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 19 lut 2012, o 14:44
Posty: 34
Lokalizacja: Gryfice
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
LPG: Tak
witam
jako ze tematy podobne były wałkowane, ale z innymi objawami niż u minie, pozwalam sobie na założenie nowego wątku.

W moim 2.0T '2003 od pewnego czasu aby uruchomić ciepły silnik po kilkunastu minutach od wyłączenia musiałem dodać gazu.
Inaczej trząsł się, gubił obroty i gasł, i tak ze 3-4 razy pod rząd. Wtedy uruchamiałem go z wciśniętym troszkę pedałem gazu i zaskakiwał. Zimny uruchamiał się bez problemów. Ciepły od razu po wyłączeniu również. Problem występował tylko przy ciepłym silniku po kilku/nastu minutach od wyłączenia.
Poza tym obroty równe, moc OK, zuzycie paliwa też, DDT nie pokazywał większych błędów.

Odstawiłem auto do warsztatu na przeczyszczenie przepustnicy (miałem podobnie w clio i to pomogło).
Z tego co mi kolega powiedział, była brudna.

Po odebraniu okazało się, że z odpalaniem nie ma już problemu, silnik uruchamia się, wchodzi na obroty, i schodzi do ok 1200 (czyli troche za duzo), ale później zaczyna falować w zakresie 1200-1700. Czasami po takim falowaniu na postoju ustabilizuje się w okolicach 1200 i tak stoi.
Problem występuje i na na LPG, i na benzynie, z tym że na LPG te falowanie ma mniejszy zakres, a i obroty silnika jakoś o 100obr mniejsze niz na pb.

Auto jeździ i przyspiesza OK, ze spalaniem nie wiem, ale pewnie wzrośnie przez te obroty, reaguje na pedał gazu, jedynie podczas postoju na światłach czy innej krzyżówce skacze sobie na obrotach tak jakbym przegazówki robił.

Kolega mówił coś a adaptacji przepustnicy (bo w niektorych renault podobno się to robi), ale nie wiem czy w E4 się również, i gdzie, bo tylko część DDT mam przetlumaczoną na pl.
Kolegi Bosch KTS jakoś nie chce rozmawiać z moim Espace.

Prosze o sugestie, ewentualnie co i jak w DDT pomierzyc i zapisać, bo póki co to podłączam, wyszukuje z automatu wszystkie komponenty jakie mam w aucie z którymi DDT gada, zczytuje i kasuje błedy.
Nigdzie dalej nie wchodzę i nie mieszam.

Jeśli ktoś jest biegły w ddt i chciałby to pomierzyc zdalnie i coś podpowiedzieć, to proszę na priv wraz z nr telefonu, mozemy wieczorkiem dziś lub jutro zrobić zdalny pulpit z moim kompem podłączonym do espace.

_________________
------
pozdrawiam
Rafi DJYendruh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2013, o 23:36 
Offline
Zaawansowany

Dołączył(a): 3 lis 2011, o 22:05
Posty: 534
Lokalizacja: Radzymin
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Nie
LPG: Tak
Po czyszczeniu i odłączeniu przepustnicy obowiązkowa adaptacja czyli tzw przystosowanie. Clio tego nie miało (za proste silniki)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 lut 2013, o 12:32 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 19 lut 2012, o 14:44
Posty: 34
Lokalizacja: Gryfice
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
LPG: Tak
dobra, to pytanie kolejne :-)

jak to zrobić za pomocą DDT?
chodzi mi o ściezkę gdzie, które menu, co wcisnąć i kliknąć, jakie podmenu, która pozycja, co wpisać, itp.
Jak ktoś wie, proszę mnie poprowadzić za rączkę.

w sieci znalazłem taki opis (co prawda tyczy sie twingo, ale opcje w DDT powinny byc te same):

"...... Robię to w ten sposób że wchodzę na sterownik Injection - >>>> Wchodzę na screens ->ecrans par service diag i ECUreset. Wybieram Reset Mode: tous les apprentissages sauf consigne RR i słyszę jak przepustnica jest poruszana. Ok wszystko pięknie, ale mam wątpliwości czy aby na pewno to jest poprawne. Czemu?
Bo ostanio znalazłem notę techniczną na ten temat http://www.scribd.com/doc/27244318/Tech ... -X06C-X06D - str. 41, gdzie jest opisana procedura adaptacji przepustnic. Okazuje się, że po wykasowaniu błędów i uruchomieniu programowania, należy wykonać następującą procedure; programowanie minmimum przepustnicy odbywa się po ustawieniu kluczyka na zapłon na minimum 3 sekundy, następnie włączamy silnik i gasimy, przekręcamy kluczyk na OFF, następnie czekamy 5 sekund i włączamy silnik. Następnie czekamy na osiągnięcie przez silnik 60 st C. następnie mamy jechać w drogę żeby zakończyć adaptację. "

Czy w espace jest dalej taka sama procedura jak w twingo z kluczykiem? z tym że u nas zamiast kluczyk będzie włóż-wyjmij kartę.......?

_________________
------
pozdrawiam
Rafi DJYendruh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2013, o 09:38 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 19 lut 2012, o 14:44
Posty: 34
Lokalizacja: Gryfice
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
LPG: Tak
witam
autko naprawione

warsztat jeszcze raz zajrzał pod maske i okazało się że jest jakaś mala nieszczelność, którą usunięto.
Silnik lapał lewe powietrze stąd świrowanie obrotów.
Teraz jest wszystko w porządku.

Przepustnica wyczyszczona, po ponownym montażu nie było potrzeby robienia adaptacji.

_________________
------
pozdrawiam
Rafi DJYendruh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2013, o 22:38 
Offline
Forumowicz

Dołączył(a): 5 maja 2012, o 20:00
Posty: 143
Lokalizacja: Wrocław
Imię:
RokProdukcji: 2002
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Nie
LPG: Tak
Cieszę się Twoim szczęściem i niecieszę, bo liczyłem na jakieś wskazówki dot. tej pieprzonej przepustnicy. Wątek jak kolega pod Warszawą za 2kpln naprawiał znam, ale jakoś mi nie spieszno do tej opcji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2013, o 23:32 
Zawiert... powiem tak. Nie wiem jak Twoj fachman to zrobil, ale zwroc uwage, czy dekiel zalozyl tylko na sama uszczelke (nowa? stara?) czy zastosowal jakis dodatkowy uszczelniacz. Jezeli nie, albo mu zasugeruj, albo zrob to sam (wg Adama Slodowego) - dodatkowo zastosowanie silikonu do przykrecenia pokrywy zaworow. W moim przypadku falowanie ustalo - brak zasysania lewego powietrza.


Góra
  
 
PostNapisane: 11 mar 2013, o 08:17 
Offline
Początkujący

Dołączył(a): 19 lut 2012, o 14:44
Posty: 34
Lokalizacja: Gryfice
Imię:
RokProdukcji: 2003
Moje auto: Espace IV 2.0 T F4R
Grand: Tak
LPG: Tak
napisałem w skrócie, ze była nieszczelność, a było to tak..... z tego co pamietam
po robocie została im metalowa tulejka, którą nie wiedzieli gdzie przypiąć i przyłatać.
Sami przed wyjazdem mowili mi ze jest problem bo coś sie skopało, bo faluja obroty, ale że musiałem jechać, to auto zabrałem z ustaleniem, że wracam po weekendzie.
Po weekendzie rozebrali sprzęt raz jeszcze, i wyszło na to że ta tulejka jest gdzieś przy dpdatkowych przewodach gumowych czy jakoś tak.... nie pamiętam.
po prostu włożyli ja na miejsce skąd była. I zatrybiło.
Więc u mnie generalnie czyszczenie przepustnicy załatwiło sprawę, problemem było złożenie całości do kupy.
I żadnych silikonów itp wynalazków w moim przypadku nie było.

_________________
------
pozdrawiam
Rafi DJYendruh


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2013, o 18:11 
U mnie byl sili, ale juz przed demontazem powiedzial, ze go zastosuje jako dodatkowe uszczelnienie. Jak mi roznica czy jest czy nie ma? Wazne ze dziala :D


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL